Kass Morgan § 100 - Kiválasztottak

január 10, 2016

A pusztító nukleáris háború óta az emberiség a Föld radioaktív hatáskörén kívül, egy űrhajón él. Most, 100 fiatal önkéntest – akiket a társadalom feláldozhatónak vél – indítanak el egy igazán veszélyes küldetésre: újra kell gyarmatosítaniuk a bolygót. Ez lehet a második esélyük az életre avagy öngyilkossági küldetésükké válhat. Clarke-ot árulásért tartóztatták le, ámbár őt magát rémként kísérti annak az emléke, ami valóban történt. Wells, a kancellár fia, szerelme miatt jött a Földre, de vajon meg tud majd valaha bocsátani neki a lány? A vakmerő Bellamy a transzportálás helyéig küzdötte el magát hogy megvédje húgát, akivel együtt ők az univerzum egyetlen testvérpárja. Glass pedig visszamenekült a hajóra, csupán arra nem számított, hogy az élet ott éppoly veszélyes, mint amilyennek a földi életet vélte. Belekerülve a vademberek világába, múltjuktól kísértve harcolniuk kell a túlélésért. Sosem akartak hősök lenni, mégis valószínűleg ők az emberiség utolsó reményei.

Egy ígéretesnek tűnő sorozat - egy ígéretesnek tűnő könyv. Ezekkel a szavakkal tudnám jellemezni ezt a történetet. Minden megvan benne, ami egy jó és sikeres disztópiához kell: túlélés, meglepő fordulatok és persze szerelmek kialakulása.
Téli szünetben találtam rá erre a sorozatra, annyira megtetszett, hogy végig is néztem az összes részt, ami eddig megjelent (2 évad). Az egyik kedvenc filmsorozatom lett, az eleje elég gyenge, csak drámázásokat láthatunk, de ha ezen átlendülünk, akkor nem fogjuk tudni abbahagyni a nézését.
A könyvvel már nem vagyok annyira megelégedve, ez lehet, hogy az én hibám, mivel előbb láttam a filmet. Teljesen másra számítottam, a szereplők persze kinézetre máshogy néztek ki, sőt egy-két fontos ember nem is szerepelt.

Nagyon tetszett az, hogy a cselekmény több szálon futott, pontosabban hármon. Az első "szál" a hajón lévő embereket mutatta be, a második a 100 tinédzser életét a Földön, a harmadik pedig a múltbéli eseményeket ismertette meg velünk.
Clarke a regényben sokkal szimpatikusabbnak mutatta magát, mint a sorozatban, Ő lett az egyik kedvenc szereplőm. Egy idegesítő szokása volt: nem tudott dönteni két fiú között. Egyik kritikámban már kifejtettem erről a véleményemet, úgyhogy most nem mennék ebbe bele bővebben. Glass volt a másik szereplő, akit nagyon kedveltem. Neki kicsit más volt a helyzete, mint a társainak. Azért szerettem meg, mert a kitartása és a szeretete nem ismert határokat, bármit megtett volna a családjáért és barátaiért.

Wells-el a regény elején nem nagyon tudtam zöld ágra vergődni, volt egy nagy hibája régen, amiért Clarke nem bocsátott meg neki. Én is ellenszenvesnek találtam, de megpróbálta kijavítani a rossz cselekedetét, és ezért tiszteltem Őt. Megismerhettük a szemszögéből a történteket, sok és nagy áldozatokat kellett meghoznia.
Összességében nem volt nagy bajom a könyvvel, csupán kicsit csalódtam, mert a sorozat után pörgősebb és izgalmasabb dolgokra számítottam. Aki még nem látta a filmet, és esetleg kedvet kapna megismerkedni ezzel a történettel, az először mindenképp a könyvvel kezdje. Egyszeri olvasásnak viszont tökéletes, amelyik könyvmoly szereti a "disztópikus drámákat", az nagyon fogja a könyvet élvezni.
A tartalom: 70% (-30% az unalmas részek miatt)
A borító: 80% (-20% azért, mert olyan szereplő is van rajta, aki nem szerepel a történetben)
A szókincs: 100%
A karakterek: 87% (-13% mert ahhoz képest, hogy 17 évesek elég gyerekesen viselkedtek)
Összesítve: 84.25 %


You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal