Kérdések a Karácsonyi Projekthét résztvevőitől #1

december 21, 2016

Aki nyomon követi a blog történéseit, az bizonyára tudja, hogy ősszel részt vettem a Halloween Projekthéten, amelyet Virág, a Never Let Me Go bloggere szervezett meg. Ismét megrendezésre került egy ahhoz hasonló kezdeményezés, csak most karácsonyi kiadásban. Az összes résztvevő összeírt egy-két kérdést az ünnepekkel kapcsolatban, amelyeket most meg fogok válaszolni. A hosszú kérdéssort két részben válaszolom meg, mivel 38 választ elég fárasztó lenne egyben kidolgoznom, és szerintem Ti sem szeretnétek több órán keresztül a gép előtt gubbasztani. A többi közreműködő oldalak listáját a bejegyzés alján megtaláljátok.




1. Melyik könyvkarakterrel indulnál karácsonyi bevásárlásra?
Biztos valaki olyannal mennék, aki gyakorlatias és nem döntésképtelen. Utálok karácsonykor még csak a bevásárlóközpontok közelébe menni... Türelmetlen, tolakodó emberek, sok-sok téli baci a fülledt levegőben és az összes kasszánál kilométeres hosszúságú sor áll. Ezért szeretek már minden ajándékot november legelején beszerezni/elkészíteni, mert így biztosan kimaradok a karácsony előtti hajrából. Na, de visszatérve a kérdésre, valószínűleg a szerencsés kiválasztottam Katniss Everdeen lenne. Ő biztosan "levadászná" nekem a jobbnál jobb ajándékokat.

2. Melyik szereplővel futnál össze legkevésbé szívesen a fagyöngy alatt és kitől fogadnál el szívesen egy "kimentést"?
Az az igazság, hogy én valahogy nem szoktam beleszeretni fiktív karakterekbe, úgyhogy ezt a kérdést nem igazán tudom megválaszolni.

3. Mit tennél, ha valaki szemtől szembe megkérne arra, hogy ajánlj neki egy (vagy több) könyvet?
Valószínűleg papírt és ceruzát ragadnék, és egyből elkezdeném neki körmölni az olvasnivalók listáját. Szegénynek elég sokáig kellene rám várnia, viszont annál több olvasmánytippel lehetne gazdagabb.

4. A környezetedben élők hogyan viszonyulnak a könyves blogger életviteledhez?
Nem történt még olyan, hogy nem örültek volna neki, amikor megtudták. Boldogok, hogy ilyen hasznos dolgot csinálok a mindennapjaimban.

5. Miért (nem) szereted a telet?
Karácsony napjáig nincsen semmi bajom a téllel, minden évben izgatottan várom az első hóesést. Sajnos már nagyon régóta nem volt fehér karácsonyunk, és valószínűleg idén sem lesz. Viszont december 24.-e után elkezdek egyre jobban vágyakozni a tavaszi felfrissülés után, valahogy télen sokkal fáradékonyabb és kimerültebb vagyok, mint az év bármely napján. Erre még rásegít a hideg idő és a hosszú, sötét órák is. Mivel már 4-kor beesteledik, nem is szoktam nagyon programokat szervezni, illetve úgy érzem, hogy szinte semmit nem haladtam az aznapi teendőimmel. Szóval összefoglalva inkább a melegebb évszakokat szeretem.

6. Mik azok a szokások, amelyeket rendszeresen csinálok, ha a karácsonyi időszak elkezdődik?
Nekem nincs nagyon téli rutinom, általában a délutánjaimra az ajándékkészítés vagy pedig a tanulás jellemző.

7. Melyik könyvnek örülnél legjobban a fa alatt?
Hú, nagyon örülnék valami olyannak, ami a konfliktus-, illetve a stresszkezeléssel foglalkozik. Sajnos mostanában eléggé jellemzőek ezek a mindennapjaimra, és nagyon szeretném megkönnyíteni a helyzetemet azzal, hogy megtanulom kezelni a stresszes helyzeteket.

8. Te hogyan készülsz a karácsonyra?
Alapvetően szerintem kétféle ember létezik: van, aki last minute-ben vészeli át az ünnepeket, és van olyan, aki októberben megtervezi azt, hogy kinek mit ajándékozzon és már novemberben belevág az elkészítésükbe. Én az utóbbi kategóriába tartozom, bár idén sikerült nekem is egy picit megcsúsznom a dolgokkal, úgyhogy most gőzerővel dolgozom egészen karácsonyig...

9. Melyik az a könyv, amitől elolvadsz a hideg ellenére is?
L. M. Montgomery: Anne Shirley sorozat vagy Jane Austen kötetek.

10. Melyik könyvet használnád gyújtósnak, hogy ne legyen hideg?
Neil Gaiman: Csillagpor, Danielle Paige: Dorothynak meg kell hallnia, Sara Shepard: Pretty Little Liars.

11. Melyik könyves pasit szeretnéd a karácsonyfa alá?
Mint ahogy fentebb is említettem, nekem nincsenek nagyon könyves álomkaraktereim. Na jó... Azért egy Mr. Darcy-t ki ne fogadna el??!

12. Melyik könyvszereplővel töltenéd legszívesebben az ünnepeket?
Erre a pontra több jelöltem is akad. Biztosan Pippa Kenn lenne az egyik, mert majd megszakadt a szívem, hogy teljesen egyedül volt több évig. Biztosan velem lenne még Anne Shirley, hiszen az optimizmusával és képzelődéseivel beragyogná a házat. 

Több kérdést szerettem volna megválaszolni, de már így is elég hosszúra nyúlt a bejegyzés. Hamarosan jelentkezem a folytatással, addig is mindenkinek boldog Ünnepeket kívánok!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal