Nyári visszatekintő #13 | 2019

augusztus 31, 2019

A Visszatekintő bejegyzések mindig is a kedvenceim közé tartoztak, jó volt áttekinteni az elmúlt három hónap eseményeit. Így egy elég részletes képet kaphattam arról, mennyire voltam produktív, és persze átélhettem újra a számomra kedves, bloggal, vagy netán a személyes életemmel kapcsolatos emlékeket. Sajnos ez a rovat legutoljára 2018 őszén jelent meg, aminek nagyon egyszerű oka van: annyira zsúfoltak voltak a hónapjaim, hogy az érettségire való felkészülésen kívül nemhogy az írásra, de a kötelezőkön kívül az olvasásra sem maradt elég időm. Szerencsére minden fontos vizsgát és eredményhirdetést a hátam mögött tudhatok, felvettek az elsőnek beírt szakomra, úgyhogy már boldogan, szabadon és jóval több szabadidővel pötyögöm most e sorokat. A nyárról mindenképp szerettem volna egy összefoglalót készíteni, hiszen rengeteg mindenben volt részem, ezt szeretném most megosztani veletek. ↓↓

Egy kicsit később kezdődött számomra a vakáció, mint az elmúlt években, hiszen ahogyan említettem, még hátravoltak a szóbeli vizsgák, az érettségi bizonyítványosztás és a bankett. Utána egy jó nagy adag program következett: Múzeumok Éjszakája, győri kiruccanás a legjobb barátnőmmel, sorozat- és filmmaratonok, szobák festése otthon, részleges holdfogyatkozás megfigyelése stb. Szerencsére az egész nyár ilyen sűrűn telt el, aminek nagyon örülök, hiszen semmittevésnek és unatkozásnak nem volt helye, ráadásul rengeteg szép emléket gyűjthettem. Júliusban tartottuk a blog 4. születésnapját, aminek alkalmából két ünnepi bejegyzés is született (Mérföldkövek és statisztikák, A színfalak mögött), mindkettőhöz tartozott egy-egy nyereményjáték. Még júliusban kaptam a jó hírt, amiről eddig csak álmodozni mertem: felvettek, így szeptembertől már pszichológus hallgatóként folytatom az utamat.
A nyáron sikerült nagy hangsúlyt fektetnem a sportolásra, aminek nagyon örülök, nem is tudjátok, mennyire elhanyagoltam ezt a vizsgáimra készülve. Részt vettünk idén is az Éjszakai futóversenyen (9 km), de emellett a mindennapokban is sokat futkorásztunk. Bicajozni is mentünk esténként, a nyár egyik legnagyobb fénypontja sportolás szempontjából pedig az volt, amikor augusztus utolsó napjaiban részt vettem egy 60 km-es biciklitúrán a Duna mentén. A túrázást sem hagyhattuk ki: idén Norvégia volt az úti célunk, ahol a városnézés mellett két nagyobb túrát is teljesítettünk (Preikkestolen és Sandvatn - az utóbbinál egy éjszakát menedékházban töltöttünk a hegycsúcson (kb. 17 km-es út oda és vissza), hihetetlen élmény volt, a táj lélegzetelállító. Ez a kedvenc emlékem Norvégiából.), illetve esténként az erdőkben, vagy tengerparton sétáltunk (10-11 óra felé, akkor még világos volt), úgyhogy abszolút kimaxoltuk ezt az utazást.
Szerencsére a nyár csak dátum (és remélem, hogy időjárás) szempontjából ért véget számomra, még egészen szeptember 9-ig van időm sokat olvasni, bejegyzéseket írni. Eddig 8 olvasmányt sikerült sorra kerítenem, de az említett dátumig lévő napokat mindenképp olvasásra szeretném fordítani, meg persze blogolásra. Augusztusban egyébként közzétettem egy olyan posztot, amit nagyon sokan szeretettek, és úgy láttam, hogy az ötletért is lelkesedtek: Ezeket a könyveket tenném kötelező olvasmányokká.
Nyáron viszonylag több könyvet is beszereztem / kaptam ajándékba:

↪ Dragomán György: A fehér király (jutalomkönyv a bizonyítványért)
↪ Magyarország Alaptörvénye (minden érettségiző kapott egyet)
↪ Alison Weir: Aragóniai Katalin
↪ Jordan B. Peterson: 12 szabály az élethez
↪ Friedrich Dürrenmatt: Az ígéret
↪ Jo Hemmings: Mindent a pszichológiáról
↪ Roy Jacobsen: A láthatatlanok (Az értékelésemet itt tudjátok elolvasni)

Rengeteg bejegyzésötletem van az elkövetkezendő időszakra, amiket le is kellett jegyeznem, nehogy elfelejtsem őket. Remélem, hogy sikerül ezeket megvalósítanom, nagyon izgatott vagyok, hogy dolgozhassam rajtuk. Idén is lesz Margó Irodalmi Fesztivál és Könyvvásár, amin szeretnék részt venni (ez lenne a legelső alkalom). Szeptember első napjaiban lesz egy előadás, amely Stephen King könyveiről és a horror lélektanáról fog szólni, nagyon kíváncsi vagyok, mely köteteket fogjuk elemezni. Egyelőre ezeket a könyves eseményeket terveztem be, de várom, hogy milyen más eseményeken, programokon fogok még részt venni. Legközelebb ősz végén jelentkezem újra hasonló bejegyzéssel, addig is jó olvasást kívánok a többi poszthoz! Viszlát nyár - üdvözöllek újra, gyönyörű ősz!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal