Rick Yancey § Az ötödik hullám

január 23, 2016


Az első hullám nyomán sötétség támadt. A második hullámot csak a szerencsések élték túl. A harmadikat pedig a szerencsétlenek. A negyedik után egyetlen szabály maradt: ne bízz senkiben! Cassie egy lépést sem tesz a következők nélkül: Luger, M-16-os gépfegyver, lőszer és Bowie-kés. Ennivaló, víz, hálózsák és körömcsipesz csak ezek után következik a listán. Cassie tizenhat éves, a néptelen országúton menekül. Rajta kívül már nem sokan vannak életben a Földön. Menekül a lények elől, akik embernek látszanak, és akik megölnek minden útjukba kerülőt. Akik több hullámban pusztították az emberiséget. Nem tudjuk, kik az idegenek. Nem tudjuk, miért akarják megsemmisíteni világunkat. Csupán egyvalami világos: mindenkit ki akarnak irtani. Cassie családja túlélte az első és a második hullámot. A harmadik és negyedik viszont már nem kímélte őket. Cassie most az ötödik hullámmal néz farkasszemet: vagy öl, vagy megölik. „Csak akkor maradsz életben, ha egyedül maradsz” – ez a meggyőződése. De aztán találkozik Evannel, aki elbűvölő és titokzatos, és egyedül ő segíthet Cassie-nek, hogy valóra váltsa az öccsének tett ígéretét. A lány választásra kényszerül bizalom és csüggedés, harc és megadás, élet és halál között. Föladja vagy fölveszi a harcot?


Rick Yancey egy csodálatos könyvet alkotott, aminek igaz, hogy néhol voltak hibái, mégis, ilyen izgalmas és pörgős történetet már régóta nem olvastam! Nem vagyok annyira az UFO-k híve, ezért kicsit szkeptikusan álltam neki az olvasásának. Az első pár oldal már meggyőzött, hogy érdemes folytatnom, szinte le sem tettem a kezemből ezt a regényt.

Nagyon tetszett a történetvezetés, sokkal hatásosabbá tette a "művet" az, hogy az első oldalakon még nem vagyunk tisztában az előzményekkel. Emiatt titokzatosabb lett minden, először attól féltem, hogy nem fogom megérteni a cselekményeket. Szerencsére ebben is pozitívan csalódtam, a végére már mindent pontosan tudtam. Fordulatokban sem volt hiány, csak kapkodtam a fejemet a történéseken.
Én is, csakúgy, mint egy-két blogger, észrevettem hasonlóságokat a Burok c. könyv és eközött a regény között. A főszereplő Cassie, keresi az öccsét, ahogy Melanie Stryder is. Az idegen lények az emberek testébe költöznek be, "kibérelve" minket. A szerelmi szálról már ne is beszéljünk. Engem egyébként ezek a koppintások nem nagyon zavartak, az már annál inkább, hogy a szereplőknek becenevük is volt. Az még nem is lenne baj, hogy nem az eredeti nevükön szólítják egymást, de könyörgöm: Adu, Süti, Zombie és társai? Miért csinálja mostanában ezt minden író?

Cassie számomra nagyon szimpatikus szereplő volt. Nem voltak felelőtlen és buta döntései, én teljesen azonosulni tudtam vele. Ésszerűeket mondott és cselekedett, a szerelem rózsaszín felhője sem vakította el Őt. Cassie-n kívül Evan volt még a kedvencem, de sajnos róla nem tudok sokat mondani spoiler nélkül.
Örültem, hogy az író nem tett bele a történetbe szerelmi háromszöget, remélem, hogy a sorozat többi részébe sem fog.

A hullámok nagyon jó ötletek voltak, a legjobban ezeknek a következményeit szerettem olvasni. Például amikor tönkrement az összes elektronikai eszköz, akkor a legidegesítőbb az óriási csönd volt. Képzeljük csak el, mi lenne velünk, ha nem járnának autók, nem működne a TV, rádió és telefon. Szerintem egy-két ember szó szerint megőrülne. Ez az első hullám még csak a kezdet volt, a pestisben és a vízözönben az emberiség nagy része elpusztult. Ha jól emlékszem, akkor a Föld 9 milliárd lakosából csak 2 milliárd élte túl a négy csapást. De hogy mi is az ötödik hullám? Kiben bízhatunk meg ilyen időkben és hogyan döntsük el valakiről, hogy ember-e?

Ez tipikusan egy olyan könyv volt, amin még napokig csak gondolkodunk. Rám nagyon nagy hatással volt, már alig várom, hogy elolvashassam a második részt is, A Végtelen tengert. A mozifilm megnézése is tervben van, kíváncsi vagyok, hogy mennyit változtattak az eredeti történeten.
Mindenkinek ajánlom ezt a hihetetlenül jó disztópikus történetet, és ne éjszaka kezdjétek el olvasni, mert nem fogjátok tudni letenni!
A tartalom: 93% (-7% a néhol unalmas részek miatt)
A borító: 100% (nekem az eredeti borító jobban tetszik)
A karakterek: 90% (-10% a béna becenevek miatt)
A szókincs: 100%
Összesen: 95.75 %


You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Örülök, hogy Te is a rajongók táborát erősíted! A második rész is méltó folytatása a történetnek. :) Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvastam a kritikátokat, nagyon felcsigáztátok az érdeklődésemet! A könyv beszerzésén már rajta vagyok! (:

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal