Sarah J. Mass § A Court of Thrones and Roses - Tüskék és Rózsák udvara

december 24, 2016

A tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, ám nem sokkal ezután egy másik szörnyeteg bukkan fel, aki jóvátétel gyanánt magával hurcolja egy olyan baljós és mágikus vidékre, amit a lány csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak. Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden olyan hazugságot és figyelmeztetést, amit neki a tündérek csodálatos, ámde veszedelmes világáról korábban mondtak. Azonban a tündérek birodalma felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és Feyre-nak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa… vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát. 
Általában nem szoktam fantasy-kat olvasni, jobban szeretem a disztópiákat, ha már kitalált világokról van szó. Viszont ezt a történetet mindenképp szerettem volna kézbe venni, mivel gyermekkorom kedvenc meséje a Szépség és a Szörnyeteg volt, ez a regény pedig az előbb említett mesét dolgozta fel. Hatalmas pozitív csalódás volt számomra... Sarah J. Mass egy olyan világot tárt elém, amelyben mindenki szívesen elmerülne olvasás közben. Tündérek, varázslat, elsuttogott pletykák és titkok... Feyre a Tavasz Udvarába kerül, de ezen kívül létezik még a tél, ősz és nyár udvara, és megismerkedhettünk még ezen kívül az éjszaka, nappal és hajnal birodalmával is.

„Nem tudhatják meg, hogy mennyire fáj, mert akkor felhasználják ellenem.”

Feyre egy igazi erős, harcos karakter volt. Mindent megtett volna azért, hogy megvédje a szeretteit és saját magát a veszedelemtől, és a haláltól. Az elején kicsit Katniss Everdeen-hez hasonlítottam, de a könyv végére kibontakozott a személyisége, jobban megismerhettem őt a tettein és gondolatain keresztül.
A regény eleje valami fantasztikusan ütősre sikeredett! Nem kellett sokáig várni a cselekmény kibontakozására, a feszültség is egyre fokozódott Tamlin, vagyis a farkas megjelenéséig, aki elhurcolja magával Feyre-t a tündérek kegyetlen világába.
A történet közepe kicsit lelassult, de engem egyáltalán nem zavart, sőt sokkal jobb volt, hogy Feyre és Tamlin lassan bontakoztak ki, miközben egymást próbálták megismerni. Lucien is szimpatikus karakter volt, rengeteget nevettem az elszólásain, ráadásul a könyv végén igazi barátként viselkedett. 
„– Pontosan olyan vagy, amilyennek megálmodtalak.”
Az az igazság, hogy régen nem olvastam már ilyen hosszú, ámde történetileg összetett és jól felépített történetet. A nagy oldalszámú regények egyik előnye az, hogy az író részletesen dolgozza ki a cselekményt és a világot, amelyben elhelyezte a szereplőket. Rengeteg dolgot tudtam meg a különböző birodalmakról és a főszereplő tündérek múltjáról. Remélem, hogy a sorozat többi kötetet is ilyen hosszasan kidolgozott lesz, imádtam az első résznek minden leírását olvasni.
Alapvetően két részre tudnám osztani a könyvet: az első részben Feyre és Tamlin kapcsolatát láthattuk kibontakozni, és jobban megismerhettük a Tavasz Udvarát. A második szakaszban pedig Hegyalját és annak gonosz lakóit fedezhettük fel. Nekem a könyv első fele jobban tetszett, szívesebben olvastam a napfordulókon tartott ünnepekről, tündércsínytevésekről, mint a hegyaljai lények kínzásairól. Persze a történet vége sem szenvedett hiányt küzdelmekből és izgalmakból. Az nagyon tetszett még, hogy a cselekményt viszonylag lezártnak tekinthetjük a regény végén, de azért még így is izgulok egy kicsit, hogy mi fog történni a sorozat többi kötetében.

A recenziós példányt hálásan köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak!
Ha megtetszett a történet, akkor itt tudjátok megrendelni 16% kedvezménnyel!
A történet: 90%
A karakterek: 100%
A szókincs: 100%
A borító: 100%
Összesen: 97.5%

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Örülök, hogy tetszett és ilyen jókat írtál róla! :) Én is nézegettem már ezt a könyvet, de az értékelésednek köszönhetően megy is a várólistára :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy Te is kedvet kaptál hozzá! Remélem, hogy neked is tetszeni fog a történet! ((:

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal