Öt könyv, amelyek megtanítanak életed megbecsülésére

március 19, 2017

Sok bejegyzésötletem volt a hétvégére, a nyerő ötlet mégis ez lett. Gyakran futok bele olyan történetekbe, amelyek akarva vagy akaratlanul átformálják a világnézetemet, gondolkodásomat, pozitív irányba lendítenek tovább. Nem kell tartanotok attól, hogy ebben a könyvajánlóban csak olyan regényekről olvashattok, amelyek letargikusak. Olyanokat is beválogattam, amelyek felfrissítik egy könyvmoly lelkét! Remélem, hogy előbb-utóbb Ti is kézbe veszitek ezeket a csodálatos olvasmányokat, és legalább ugyanannyit fogtok belőlük tanulni, mint én!


1. Anna Lyndsey: Lány a sötétben
A tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése volt ez a könyv. Egy fényérzékeny nőről szól a történet, aki ha érintkezik a fény bármelyik fajtájával (legyen szó képernyőről, lámpáról, vagy napsugarakról), egyből megjelennek rajta az égő fájdalommal járó vörös kiütések. Mielőtt még azt gondolnád, hogy milyen banális dolog ez, sajnos fel kell, hogy világosítsalak, ez bizony nem tréfa: az írónő álnéven a saját életét írta meg. Ebben neki az lehet a legborzasztóbb, hogy ez a kór csak felnőtt korában jelentkezett rajta először, gyermekkorában vagy fiatalon nem volt erre semmi utaló jel. Képzeljük el, milyen is lehet életünk végéig egy elsötétített szobában lenni, ahol tulajdonképpen semmit nem tudunk csinálni, hiszen mindenhez fény kell. Ezután az olvasmány után teljesen újraértékeltem a szerencsés helyzetemet: élek, teljesen egészséges vagyok, lehetőségem van egy gyönyörű tavaszi napon sétálni, vagy csak egyszerűen a kertben olvasni, és élvezni, ahogyan a napsugarak feltöltenek energiával. (A bővebb értékelésemet itt találod meg.) ↓↓
2. Lisa Genova: Megmaradt Alice-nak
Ígérem, hogy ez az utolsó olyan regény ebben az ajánlóban, amely központi témája valamilyen betegség. Ezt viszont muszáj volt beválogatnom, mivel ez az egyik kedvenc könyvem, és bátran merem kijelenteni, hogy „pályafutásom” alatt ez gyakorolta rám a legnagyobb hatást. A főszerepben egy harvardi professzornő, Alice áll, akinek feje tetejére áll az élete, mikor megtudja, hogy jelentkeztek nála a korai Alzheimer-kór tünetei. Az írónő elképesztően ábrázolja Alice mindennapjait, az olvasás után egy-két hétig teljesen meg voltam ijedve, amikor pl. elfelejtettem valamit. Hogy mit tanultam belőle? Azt, hogy minden nap, óra, másodperc egy ajándék, amelyet ha nem tanulsz meg értékelni, hálát adni értük, akkor egy idő után „elhagynak” Téged. Egy idő után minden boldog időszak lezárul az életünkben, és rajtunk áll, hogy a jelenben élünk-e, és értékeljük ezeknek a pillanatoknak a szépségét, vagy pedig akkor sikerül feleszmélnünk, amikor már késő. (A bővebb értékelésemet itt találod meg.)
3. L.M.Montgomery: Anne Shirley sorozat
Tudom, tudom... Szinte az össze könyvajánlómban előfordult Anne Shirley története, de tehetek én arról, hogy ilyen fantasztikus ez a sorozat? Tényleg minden bejegyzésbe bele tudnám szőni, de nem szeretném annyiszor ismételni önmagam. Szóval ez az a sorozat, amelyet egyszer az életben mindenkinek el kellene olvasnia. Legalább az első három részt biztosan. Anne életét kísérhetjük végig a hét köteten keresztül, aki bár az utolsó könyvekben már érett, felnőtt nő, azért kezdetekben, mikor még kislány volt, nagyon sok csínytevést elkövetett. Amellett, hogy Montgomery írónő a vicces szituációk mestere, nagyszerűen bemutatta regényeiben az élet tanulságait is. Anne karaktere számomra a legszimpatikusabb, a vidámsága, pozitív életszemlélete garantáltan mindenkire átragad!
4. Elenaor H. Porter: Az élet játéka
Hálás vagyok azért, hogy anno kisiskolás koromban ez volt az egyik kötelező olvasmány. Bár elég régen olvastam, mégis emlékszem arra, hogy már akkor mennyire tetszett a történet. Leginkább Pollyanna karakterét Anne Shirley-hez tudnám hasonlítani: mindketten igyekeznek mindenben (még a rossz dolgokban is) a pozitívumot keresni. Ebben a könyvben talán ez a „keresés” jobban érzékelhető, hiszen főszereplőnk egy olyan játékot játszik először egyedül, majd később pedig a többi szereplővel együtt, amelynek pont ez a célja. Akinek esetleg már volt szerencséje ehhez az olvasmányhoz, annak szerencséje van, mivel pár éve jelent meg a sorozat folytatása, az Öröm játéka örök. Tényleg érdemes ezt is sorra keríteni, szinte csak pozitív értékelésekkel, véleményekkel találkozhatunk!
5. W. Bruce Cameron: Egy kutya négy útja
Sokat gondolkoztam, hogy melyik könyvvel lenne érdemes ezt a bejegyzést lezárnom, végül erre esett a választásom. Szerintem csodaszép és elgondolkodtató történet az ember és kutya igaz barátságáról. Akinek már volt kutyája, az tudja, hogy nagyon mély és szeretetteljes lehet egy ilyen kapcsolat. Elmondhatatlanul hálás vagyok azért, hogy én ezt megtapasztalhattam saját magamon, nyolc évig egy hűséges társ kísérte végig a mindennapjaimat. Nagyon sok mindent kaptam a mi kis tacskónktól, igaz, hogy szavakkal nem tudta kifejezni az érzéseit, viszont mindig sikerült megértenünk valamilyen úton-módon, hogy mit szeretne, mit érez éppen. Szóval ha eddig még nem tapasztaltátok meg, hogy milyen a világ egyik legerősebb barátsága és szeretete, akkor itt az idő, hogy befogadjatok egy négylábú jószágot az otthonotokba. Higgyétek el, csak gazdagabbak lehettek lelkileg általuk!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal