Magyar könyvborítók, amelyek sokkal szebbek az eredeti, külföldi verziónál | (Ki)Borító sztorik #5

március 25, 2018

A blog egyik legfelkapottabb rovata a (Ki)Borító sztorik, amelynek középpontjában (ahogy az elnevezés is mutatja) a könyvborítók állnak. Volt már szó rajongók által készített alkotásokról, ikrekről, tematikus válogatásról is, de még nem írtam az egyik legizgalmasabb témáról, a magyar borítókról (egészen mostanáig).
Ez a terület szerintem elég megosztó, ugyanis születtek már borzalmas képek, de legnagyobb örömünkre egyre több van azokból a könyvborítókból, amelyek sokkal jobban sikerültek, mint az eredeti, külföldi párjuk. Ebben a bejegyzésben ilyeneket szeretnék bemutatni, ha esetleg van még ötletek, hogy mit lehetne ebbe a posztba beválogatni, ne habozzatok kommentben megírni a javaslataitokat!


Az egyik nagy kedvencem Az elveszett tárgyak őrzője, szerintem mérföldekkel sikerült megelőzni a külföldi verziót! Az angol borító sem rossz, de valahogy nem illik össze a farmerszín a rózsák és virágok rikító színeivel. A magyar változaton a lila sokkal jobb választás volt, azért pedig külön dicséret jár, hogy rászerkesztettek egy-két „elveszett tárgyat”, így a fülszöveghez is jobban illeszkedik. ↓↓
Akárhányszor meglátom a Vesalius titkát a könyvesboltban, mindig kézbe veszem, megnézegetem, nagyon jó fogás volt belevinni a rajzos, anatómiai részt. A spanyol borító nekem kifejezetten nem tetszik, a fotót sem sikerült elég kifejezőre megcsinálniuk, és a cím, író neve sem illik oda.

A két szélső képen a magyar verziót láthatjátok, középen pedig az angolt.

Stephen King: 11.22.63 című könyvéhez szerencsére két magyar kiadás is készült, és biztos vagyok abban, hogy mindenki egyetért velem, ha azt mondom, hogy megelőzték az angol kiadást. A külföldi kiadó elég összecsapottra kivitelezte a könyv külsejét, noha megérdemelt volna egy igényesebb munkát, hiszen Stephen King regényről van szó, ráadásul a történet is figyelemre méltó, nagyszerű.

A jelenlegi magyar borító bal oldalon látható, a jobb oldali kép pedig a kedvencem az alternatív változatok közül.

A következő nagy kedvencem az Ízek, imák, szerelmek (amelyet nyáron most már tényleg sorra fogok keríteni...). 2016 augusztusában kapott egy új köntöst a Partvonal kiadó felkérésére a 10 éves megjelenés apropójából. Fantasztikus gondolat volt ez a könyvkiadó részéről, ugyanis nagyon nehezen és drágán lehetett beszerezni a regényt, illetve nekem az új változat is sokkal megnyerőbb, letisztultabb.
Magáról a kép megtervezéséről egy bejegyzést is elolvashattok a Partvonal honlapján, ezen a linken érhetitek el. Nagyon örülök, hogy megosztottak az olvasókkal pár alternatív verziót is, bevallom őszintén, nem tudnék választani kedvencet közülük, mindegyik igényes és gyönyörű alkotásra sikeredett.


Az I.P.C kiadó híres a borítók újratervezéséről, és a lenyűgözően szép külsőkről. Nehezen tudtam a két tökéletes párt megtalálni, legszívesebben minimum 8-at beválogattam volna ebbe a posztba... De végül maradtam az egyik kedvenc könyvemnél (a Nefertitinél), és Marina Fiorato egyik írásánál, a Milánói üvegfúvónál. Szerintem itt nincsen szükség szavakra, a képek magukért beszélnek.

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Az elveszett tárgyak őrzőjének borítója nagyon szép, Könyvfesztiválon azt szeretném megvenni, viszont nekem a külföldi borító is tetszik, pont azért, mert annyira eltérnek a színek.
    A Vesaliusnál szerintem is sokkal jobb a magyar, de ott is elfogadható az eredeti, tetszik ez az összevarrt rózsa.
    A 11.22.63-mal viszont teljesen egyetértek veled. Megvan a könyv és gyönyörű nem csak belül, hanem kívül is :) Nem is értem azt a középső fehér borítót... mintha a 80-as években jelent volna meg valami kis kiadónál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az elveszett tárgyak őrzőjére én is biztosan lecsapok a Könyvfesztiválon, nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz.
      Szerintem a Vesalius titkánál az eredeti borító sokkal jobban nézne ki, ha az a rózsa egyben lenne, és nem darabokban, bár biztos megvan ennek a koncepciónak is az oka... Majd ha sorra kerítem a könyvet, akkor valószínűleg rájövök majd. (:
      A 11.22.63-at már hónapokkal ezelőtt várólistáztam, alig várom, hogy több időm legyen, és végre elolvashassam. A sorozat nagyon-nagyon tetszett, az egyik kedvencem, de biztos vagyok, hogy a regény még annál is izgalmasabb lesz. (:

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal