Olvasós bakancslista az idei nyárra | 2018

június 15, 2018

A nyár nálam a felfedezés, pihenés és egyértelműen az olvasás időszakát jelenti. Ilyenkor szeretem sorra keríteni azokat az olvasmányokat, amelyekhez a mozgalmas és tanulós hétköznapokon nem lenne időm, vagy türelmem. Bár eddig ilyen bejegyzést nem láthattatok még a blogon, most nagy kedvet kaptam egy bakancslistát elkészíteni. Ez nemcsak saját magamnak lesz hatalmas segítség, hanem esetleg nektek is inspirációt adhat, hogy milyen regényt vegyetek kézbe egy kánikulás-nyári délutánon, amikor nincs erőtök a hűvös szobátok védelmét elhagyni... ↓↓

1. Harper Lee: Ne bántástok a feketerigót!
Ez a könyv a 2017-es nyár slágere volt, már akkor megfogadtam magamban, hogy egy évvel később újra kézbe fogom venni. A történet felejthetetlen, az egész hangulata és mondanivalója egyszerűen magával ragad és nem enged. Ha a bővebb véleményemet szeretnéd elolvasni, azt erre a linkre kattintva teheted meg.
2. Babits Mihály: A gólyakalifa
Gimiben, az irodalom fakultáción rengeteget beszéltünk erről a klasszikusról, ami nagyon felkeltette az érdeklődésemet. Kapcsolódik az álom-valóság határához, és emiatt pedig valamilyen szinten a pszichológiához is. Örülök, ugyanis a Könyvhéten sikerült 500 Ft érték körül beszereznem, hamarosan biztosan sorra kerítem.
3. Stephen King: 11.22.63
A regényből készült sorozatfeldolgozás az egyik kedvencem, mikor befejeztem az utolsó részt, tudtam, hogy valamikor az „eredeti verziót” is sorra fogom keríteni. Sajnos erre csak most lesz lehetőségem, hihetetlen hosszú olvasmányról van szó, és ahogy a bejegyzés elején is említettem, a nehéz napokon képtelen vagyok egy közel ezer oldalas történettel megismerkedni. De most már biztos, hogy eljött az ideje!
4. Elizabeth Gilbert: Eat, pray, love
Általában nem szoktunk nyárra házi feladatot kapni, de idén az angol tanár kivételt tett, aminek kivételesen nagyon örülök. El kell olvasnunk egy angol nyelvű könyvet (nem könnyített és rövidített olvasmányt), amely alapján egy ötven szóval rendelkező listát kell készítenünk és megtanulnunk (ez a rész már kevésbé lesz szórakoztató). Bár eredetileg nem szerettem volna az Ízek, imák, szerelmek idegen nyelvű kiadását beszerezni a Könyvhéten, mégsem hagytam ott, hiszen az eredeti árához (1200 Ft) képest kedvezményesen (900 Ft-ért!!!) lett az enyém! Kíváncsi vagyok, hogy Elizabeth Gilbert hogyan mutatja be a különböző kultúrákat, főleg az utazós részek keltették fel érdeklődésemet.
5. Jodi Picoult: Az ítélet
Hihetetlen régen vártam már, hogy megjelenjen ez a Jodi Picoult regény magyarul, és szerencsére az Athenaeum kiadó is úgy gondolta, hogy érdemes lenne a hazai könyvpiacra dobni. Biztosan nem fogom kihagyni!
6. Katherina Arden: A medve és a csalogány
Már Könyvfesztiválon sikerült ezt az olvasmányt megszereznem, de sajnos még nem jutottam el odáig, hogy megismerkedjek a történettel. Ezt a hibát mindenképp orvosolni kell!
7. Balogh Boglárka: Love Commando
Kalandos úton sikerült vásárolnom egy példányt az osztálykirándulás alkalmával, személyes átvétellel. Az írónő másik könyve (Ezerarcú Föld - az értékelésemet itt tekinthetitek meg) az egyik kedvencem lett, nagyon kíváncsi vagyok erre az alkotására is, különösképpen azért, mert a távoli Indiában játszódik.
8. E. Lockhart: A hazudósok
Nem vagyok abban biztos, hogy ezt az olvasmányt sorra fogom-e keríteni az elkövetkezendő három hónapban (pár évvel ezelőtt már volt hozzá szerencsém), de a napokban kedvet kaptam újraolvasni. A történetre nem nagyon emlékszem, csak annyi emlékkép maradt meg bennem, hogy késő éjszakáig olvastam, egyszerűen nem bírtam letenni, a befejezés pedig hihetetlenül letaglózott... Ráadásul igazi nyári sztoriról van szó!

Egyelőre ezek a könyvek szerepelnek az olvasós bakancslistámon, de valószínűleg rajtuk kívül még rengeteg fantasztikus regénnyel fogom tarkítani az idei olvasmánylistámat! Ti mely történeteket szeretnétek nyáron sorra keríteni? Esetleg ajánlanátok számomra valami kihagyhatatlan kötetet?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal