2019 a változások és egy új kezdet éve lesz | Célkitűzéseim az új esztendőre

január 11, 2019

Nálam már hagyománnyá vált (és ahogy gondolom sokatoknál), hogy az év utolsó napjaiban írok egy listát a jövőbeli célkitűzéseimről. Szeretem ezeket így nevezni fogadalmak helyett, hiszen a terveknek sokkal biztosabb a megvalósításuk, mint az ígéreteknek, még akkor is, ha azokat magunkkal kötjük. Ez a szokás idén sem maradhatott el, viszont most először osztom meg veletek ezt az igen személyes listát. Már említettem, hogy szeretnék több olyan bejegyzést publikálni, amelyekkel jobban megismerhettek engem, és kicsit színesíthetem az írásaim tárházát. Úgyhogy a 2019-es év legelső személyes bejegyzéseként fogadjátok szeretettel a terveim összesítését! Ti mit szeretnétek idén megvalósítani? Kérlek írjátok meg nekem kommentben, ezek igazán jó motivációforrások! ↓↓

1. A Netflix egy kincsesbánya, de nincs is jobb egy fantasztikus könyv társaságánál...
Miután tavaly igen keveset sikerült olvasnom a többi évhez képest (a már megszokott hetven kötet helyett csupán ötvennégyet tudtam sorra keríteni), megfogadtam, hogy jövőre változtatok a dolgok állásán. A Netflixet nyáron sikerült felfedeznem, azóta pedig rendületlenül nézek róla sorozatokat, filmeket, és meg kell mondjam, nagyon hasznos tud lenni, ha nem vagy angol anyanyelvű. Hihetetlenül sokat segít a nyelvtanulásban (ráadásul nemcsak angolul, hanem németül is elérhetőek a filmek), hiszen felirattal akármi megnézhető. Viszont ez annak a rovására ment, hogy kevesebb időt fordítottam esténként a regényekre, pedig milyen jó volt régen elalvás előtt legalább egy órát olvasgatni... Ezeket az időket most szeretném visszavarázsolni, reméljük, hogy a könyvek száma is magasabb lesz az olvasmánylistámon.

2. Folytatni a futást és rendületlenül fejlődni benne - év végére 14-15 km a cél!
Már nem egy éve futok hobbiszerűen, és szerencsére az eredmény lassan, de biztosan kezd  is látszani... Egyre többet és többet tudok emelni a távokon, az eddigi rekordom 7-8 km, viszont a következő futóversenyemen, a Zúzmarán, ezt remélhetőleg meg fogom dönteni, a 10 km-es távra neveztem be. Viszont Anyával már a jövőt tervezgetjük, 2020-ban szeretnénk kijutni San Fransisco-ba, hogy Ő a maratont én pedig a félmaratont fussam le a Golden Gate híd látványával... Szóval nagy felkészülésre van szükségem, ahhoz pedig teljesítenem kell decemberre a 14-15 km-t. Meglátjuk, hogy fog sikerülni, én mindenesetre kitartóan küzdeni és edzeni fogok erre a nagy eseményre.

3. Megtanulni egy északi nyelvet, megszerezni két felsőfokú nyelvvizsgát.
Mindig is szerettem nyelveket tanulni, a gimnázium végére pedig megérkeztem angolból és németből is a felsőfokú, C1-es szintre. A német nyelvvizsgát már kipipálhatom a tennivalók listájáról (jelenleg csak az eredményre várok), angolból pedig a B2-es bizonyítvány után jó lenne megszerezni szintén a C1-eset. Nyár végére tervezem ennek lerakását, reméljük, hogy addig fel tudok rá megfelelően készülni. Viszont, ami miatt a legizgatottabb vagyok, az egy északi nyelv megtanulása. Ősz elején, vagy nyár vége felé még a sűrű, egyetemmel kapcsolatos tennivalók előtt tervezek belevágni a tanulásba, valószínűleg a finn nyelvvel fogok megismerkedni, nagyon tetszik a hangzása, a nyári utazás alatt elvarázsolt az ország környezete, kultúrája...


4. Megválni a felesleges dolgaimtól - csak az marad, ami örömet szerez és fontos!
Úgy érzem, bizonyos negatív események hatására rengeteg változáson mentem keresztül az elmúlt időszakban. A gondolkodásom, értékrendem átalakult, így szükségét érzem, hogy egy kicsit változtassak a környezetemen is. Rájöttem, hogy túl sok felesleges ruha, könyv, tárgy vesz körül, közülük pedig rengeteget nem használok / nem szeretek / nincs rájuk szükségem. Úgyhogy szeretnék tőlük megválni, új gazdát találni nekik, hogy egy kicsit egyszerűbben és átláthatóbban élhessek. Ráadásul eladásukkal egy kis zsebpénzt is tudok szerezni, ami valljuk be, mindig jól jön.

5. Minél többet utazni, felfedezni a világot.
Pár éve kezdődött nálam az „utazási-láz”, azóta pedig folyamatosan gyűjtögetem az ötleteimet, bővítem a bakancslistámat. Tavaly két nagyobb helyre is sikerült eljutnom (Finnország, Németország/Ausztria), de azonkívül Magyarországon, főleg Budapesten fedeztem fel több különleges helyet. Az idei év egyik nagy terve, hogy eljussunk Norvégiába, és meglátogathassuk az ott élő rokonainkat, megnézhessük a fjordokat, nagyokat túrázhassunk...

Ezek lettek volna a 2019-es év legfontosabb célkitűzései. Abszolút pozitívan állok hozzájuk, általában meg tudom valósítani az év eleji terveim többségét, ráadásul olyan dolgokat sikerült összeírnom, amelyek egytől-egyig hatalmas örömet fognak szerezni számomra. Sok sikert, de legfőképpen kitartást kívánok minden kedves Olvasómnak a célok teljesítéséhez, ne adjuk fel vágyainkat!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal