Mini könyvértékelések § A medve és a csalogány, A világ tíz égtája, Dash és Lily 12 napja

január 24, 2019

A mini könyvértékelések rovat legújabb bejegyzését olvassátok, amelyben ismét három könyvről írtam le a gondolataimat. Biztos veletek is előfordult már, hogy képtelenek vagytok egy regényről hosszabb kritikát írni, akár bloggerként, akár olvasóként, ugyanis nehéz megtalálni a megfelelő szavakat, illetve kifejezéseket, amellyel átadhatjátok az olvasmány hangulatát, mondanivalóját. Most én is ebben a cipőben járva írok értékelést a A medve és a csalogány, A világ tíz égtája, illetve a Dash és Lily 12 napja című könyvről. Remélem, hogy ezek a rövid kritikák is meghozzák majd a kedveteket az alábbi történetek elolvasásához! ↓↓


1. Katherine Arden: A medve és a csalogány
Amikor legelőször olvastam a fülszöveget, tudtam, hogy ez a kötet előbb-utóbb a könyvespolcom egyik lakója lesz. A Könyvfesztiválra időzítették a megjelenést, így nem is haboztam, a szerzeményeim részeként jött velem haza. Viszont akármennyire is vártam, hogy megismerkedhessek a történettel, az olvasást szándékosan időzítettem a téli napokra. Egy ízig-vérig orosz népmesei feldolgozással állunk szemben, amelyben fontos szerepet játszik a hó, fagy és szinte az összes télhez kapcsolódó elem, amit csak el tudunk képzelni.
A kötet nagy alapossággal és részletességgel jeleníti meg és dolgozza fel az orosz népmondakörhöz szervesen kapcsolódó, talán legfontosabb részeket, aki szeretne egy (magyarhoz képest) idegen kultúra „gyökereivel” megismerkedni, annak abszolút ajánlani tudom. Sokan írták, hogy a cselekmény kicsit vontatott. Valóban, néha a történések lelassulnak, de szerintem ez csak javára válik a könyvnek, hiszen így még jobban átérezhetjük a kötet titokzatos és egyedi atmoszféráját. Jól tettem, hogy téli napokra tartogattam az olvasását, így sokkal jobban el tudtam a világában mélyülni, mintha a kényelmes fotelomból egy tavaszba/nyárba öltözött kertre tekintenék ki. Remélem, hogy hamarosan megjelenik a sorozat többi rész is, én biztosan vevő leszek a főhősnő további kalandjaira.
✽✽✽

2. Anna Onichimowska: A világ tíz égtája
A Tíz kicsi könyv című blognak köszönhetően találkoztam ezzel az igen különleges koncepciójú kötettel: a lengyel írónő tizenöt novellán keresztül mutatja be a világ különböző pontjain élő fiatalok sorsát, nehézségeiket. Ráadásul a novellákat Magyarországon élő lengyel fordították le nekünk, ami szerintem fantasztikus kezdeményezés. Minden tökéletesnek tűnt, hiszen a felépítés és az ötlet páratlan, ráadásul mostanában szeretek olyan történeteket kézbe venni, amelyek számomra messzinek és távolinak tűnő életeket jelenítenek meg. Viszont be kell vallanom, csalódtam ebben a könyvben. Egy-két olyan novella volt, amely igazán megérintett, de az utolsó lapokhoz közeledve ezek egyre jobban hasonlítottak egymáshoz, arról nem is beszélve, hogy pár belőlük valószerűtlen szituációkat mutatott be, még akkor is, ha ezek nem a „közelünkben” játszódnak. Mindenesetre megbántam volna, ha nem kerítem sorra, még mindig jobb csalódni, mint várólistára rakni, hogy aztán évekig halogassam az olvasását.
✽✽✽

3. Rachel Cohn és David Levithan: Dash és Lily 12 napja
Már két éve ott csücsül a polcomon ez a könyv arra várva, hogy végre kézbe vegyék, és elolvassák. De karácsonyi olvasmányt csak az ünnepi-téli időszakban lehet sorra keríteni, nem igaz? Ezért úgy döntöttem, nem tologatom tovább még egy évig a dolgot, meg kíváncsi is voltam, hogy az első résznek méltó folytatása lesz-e. Bár nem szoktam túl sűrűn ifjúsági, vagy romantikus regényt olvasni, az az igazság, hogy az első rész (Dash és Lily - Kihívások könyve) kiemelkedett a megszokott klisék közül. Bevallom őszintén, a folytatás ellaposodott, már nem volt benne az a varázs, amit előzőleg tapasztaltam. Számolgattam, hogy hány lap van hátra, a cselekmény is elég erőltetett volt számomra, valahogy a karácsonyi hangulat is „nyomottnak” érződött... De az is lehet, hogy csupán én változtam meg, és már nem az szerez örömet számomra könyvek terén, mint egy-két évvel ezelőtt. Mindenesetre ha egy könnyű, nem mély filozófiai kérdéseket boncolgató kötetre vágytok, talán a nagy karácsonyi hajrában hasznos tud lenni.

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Szia! :)

    A medve és a csalogánnyal már ezer éve szemezek én is! :) (Titokban reméltem, hogy ez a könyv is ott lapul majd a karácsonyfa alatt. xD) A véleményed csak megerősített abban, hogy érdemes nekivágnom és most már abban is biztos vagyok, hogy igyekszem még fagyos időszakban elolvasni. ;) Jelenleg a Vörös veréb trilógiát olvasom, úgyhogy még egy darabig maradok az orosz környezetben. xD

    Henna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nagyon örülök az elhatározásodnak, főleg télen érdemes orosz környezetben játszódó történeteket olvasni, csak még jobban belemélyedhetünk a cselekménybe. Jó olvasás kívánok! ((:

      Törlés
  2. Szia! De örülök, hogy írtál a Medve és a csalogány-ról. Már landolt is a kívánságlistámon. Éppen valami orosz, fagyos vidéken játszódó könyvet kerestem, de Paullina Simons Bronzlovasa után ki ne kapna kedvet hozzá? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én is nagyon örülök a kommentednek, olyan jó érzés, ha másoknak segítséget tudok nyújtani könyvek terén! Jó olvasás kívánok, remélem, hogy tetszeni fog! ((:

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal