Bookworm Book Tag

július 21, 2015

Sziasztok! (:

Úgy gondoltam, hogy a mai napot egy Book Taggel szeretném elkezdeni. Azért erre esett a választásom, mert szerintem ebből tudtok a legjobban megismerni engem. A kérdéseket erről az oldalról másoltam be. Kezdjük is el! :D

1Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Igazából Anyának köszönhetem az olvasás szeretetét. Már 2 éves koromban volt könyvtárjegyem, és órákat tudtunk ott eltölteni. A könyvesboltokba is sűrűn jártunk, otthon is sok mesedélutánt tartottunk. Mikor elkezdtem az iskolát, már akkor tudtam a nagy nyomtatott betűket. Aztán másodikban olvasóversenyt tartottunk, 2-3 hónap alatt 121 könyvet sikerült elolvasnom. (persze gyerekkönyvek voltak).

2. Általában hol olvasol?
Most, hogy itt a nyár, szinte az egész napot olvasással töltöm. Ha nagyon meleg van kint, akkor bent a házban szoktam a fotelomban, vagy a kanapén. Estefelé ki szoktam ülni a kertbe, majd mikor megyek aludni, akkor az ágyban is elalvás előtt. Az iskolában a szünetekben is rengeteget olvasok, megtanultam a nagy zajt kizárni, és csak a könyvekre koncentrálni. (:

3. Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Én egyszerre csak egy könyvet szeretek olvasni, mert így jobban bele tudom élni magam a történetekbe.

4. Melyik a kedvenc műfajod?
Rajongok az olyan könyvekért, amik nem a jelenben, nem is a jövőben, hanem a múltban játszódnak. Szinte már csak ilyen könyveket szoktam elolvasni. 

5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
A YA romantikus könyveket kifejezetten utálom. Most gondolatban biztos nagyon sokan megköveznek, de nem szeretek olyanokat olvasni, amiben szerelmi háromszög és szenvedés van. Elolvastam nem is olyan régen a Luxen sorozat 1.részét... annyira szerintem nem volt nagy durranás. Aztán a sorozatot utána már nem is folytattam.

6. Van kedvenc könyved?
Igen, nagyon sok kedvenc könyvem van. De most csak a kedvencek közül is a kedvenceket fogom felsorolni, különben estig itt ülnék és csak írnék (Ti meg olvasnátok)... Az első helyen nekem Lucy Maud Montgomery könyvei állnak. Az Anne Shirley sorozat azonnal belopta magát a szívembe. (:
A második helyen Mary Hooper írónő végzett az Édességek kicsiny boltja sorozattal, és az Eliza Rose-zal.

7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
A Tintaszív volt a leghosszabb Cornelia Funketól, 622 oldal volt. Az Eragont még nem olvastam el, az több, mint 500 oldalas könyv.

8. Milyen könyvet vettél utoljára?
A Librinél rendeltem meg Richard Paul Evans két könyvét: A Kegyelmet, és a Karácsonyi dobozt. A Hol lehet Noel? c. könyvét tavaly molykarácsonyon kaptam az egyik kedves tagtól. Ha Ti is szeretitek ezeket a könyveket, akkor azt ajánlom, hogy minél előbb vegyétek meg őket, mert az utolsó példányokat lehet kapni!

9. A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Én is, mint az emberek többsége a saját könyveket szeretem jobban. Persze a könyvtári könyvek is nagyon különlegesek, de szeretem, ha én olvasom el először a kiválasztott köteteket.

10. Jelenleg mit olvasol?
Tegnap kezdtem el Philip Pullman Északi fény c. könyvét.

11. Hol veszed a könyveidet?
Mindig a Librinél szoktam megrendelni a könyveimet, szerintem az a legegyszerűbb és leggazdaságosabb. A Bookline-nál is szoktam, ha valamit nem találok a Libri könyváruházában. Könyvesboltokba is sűrűn járok, de ott csak céltudatosan szoktam vásárolni.

12. Előrendeltél már valaha könyvet?
Természetesen, mert ilyenkor mindig olcsón lehet vásárolni. Utoljára a Koronahercegnőt rendeltem elő.

13. Hány könyvet veszel havonta?
Általában kettőt vagy hármat. A könyvtárba is sűrűn járok, úgyhogy nálam sosem szokott hiány lenni. :)

14. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Sajnos elég ritkán jutok el antikváriumokba, viszont mindig tudok ott találni valami érdekességet.

15. Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Persze, meg tudom jegyezni, hogy miket olvastam el, és miket nem.

16. Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Igen, de néha lehetetlen feladatnak érzem, főleg amikor újabb példányokkal bővítem a gyűjteményemet.

17. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Nem szoktam őket odaadni, vagy eladni. Én minden könyvemet meg szoktam tartani, ha nekem nem, majd lehet, hogy a gyerekemnek fog tetszeni. (:

18. Adományoztál már könyvet?
Ha adományoztam is, akkor sajnos arra nem emlékszem. A régi játékaimat odaadtam, de az nem rémlik, hogy könyvet is küldtem volna.

19. Volt már könyvstopod?
Még nem volt.

20. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Szerintem nekem elég sok könyvem van, ezt abból vettem észre, hogy már többször is át kellett rendeznem a könyvespolcomat, mert egyszerűen nem fértek el az újdonságok. A könyvvásárlással viszont soha nem fogok tudni leállni!
Úgy érzem könnyebb feladat lesz beszerezni még egy könyvespolcot. :D

Remélem tetszett nektek ez a kérdőív, és jobban meg tudtatok engem ismerni belőle. Elnézést, ha hosszúra sikeredett, de mivel ez egy könyves blog, ezért szerintem ez egyáltalán nem főbenjáró bűn. :)

-Lonette

You Might Also Like

1 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal