Ikrek, vagy sem? - Második felvonás | Ki(Borító) sztorik #3

augusztus 14, 2016

Az előző ikres, könyvborítós bejegyzésem nagy sikernek örvendett (az első "felvonást" itt tekinthetitek meg), ezért úgy gondoltam, hogy elkészítem a második részt is. Rengeteg hasonló könyvborítót találtam, érdemes végigböngészni őket, most is, csakúgy, mint múltkor, a végére tartogattam a legviccesebbeket. Nem az a célom, hogy elvegyem bárkinek is a kedvét ezeknek a könyveknek az olvasásától. Annak ellenére, hogy a borítók azonosak, még lehetnek jó, izgalmas sztorik, és lehet, hogy teljesen más hangvételű, típusú történetet mondanak el a külső hasonlóságuk ellenére. Csupán a szórakozás céljából íródnak majd ezek a bejegyzések.



Hmm... Talán nem a legjobb döntés kiadni két ugyanolyan borítójú könyvet, más történettel Magyarországon. Külföldön talán még nem annyira észrevehető, de itt nálunk a könyvpiac nem ölt nagy méreteket... A középső borítón Richelle Mead: Bloodline c. sorozat harmadik része látható német kiadásban.


Tény, hogy ez a két borító láthatóan különbözik egymástól, de azért mégis felfedezhetünk hasonlóságokat. A kép kompozíciója egy, és ugyanaz, ráadásul a két arc körül vagy pöttyök, vagy pedig csillagok vannak. Nekem egyébként a magyar változat jobban tetszik, örülök, hogy nem változtatták meg .


Ezt a képet az egyik kedves blogos társam, Virág mutatta meg. A magyar meseszép változattal ellentétben, a külföldi borító szerintem borzalmasra sikerült... Nagyon ront a hatáson, hogy tükrözték a lányt, tisztára úgy érzem magam, mintha egy kaleidoszkópban lennék.

Talán ennél a képnél döbbentem rá, hogy mennyire más stílusú hangulatot tudunk varázsolni egy kis photoshop és fantázia segítségével. Ha megnézitek ezeket a képeket, akkor meglátjátok, hogy ez a három borító ugyanaz, csupán apró dolgokat változtattak meg pl. szín, póló, vagy egy kis árnyék... Nekem egyébként a legjobban a középső tetszik, szerintem az egyszerűsége miatt pont tökéletes.


Ezek közül a borítók közül egyik sem tetszik annyira, talán a bal legszélső még elmegy... Viszont mindenképp be szerettem volna válogatni ezeket a képeket is a bejegyzésbe, hiszen itt egy tökéletes példa arra, hogy érdemes egyedi, és minőségi borítót csináltatni, még ha drágább is.

Nekünk, magyaroknak, az első kép lehet a legismerősebb, hiszen nálunk nagy népszerűségnek örvend a Szív körvonalai sorozat, ami a Könyvmolyképző kiadó gondozásában jelent meg.


Végül pedig elérkeztünk a legnagyobb durranáshoz (a személyes kedvencemhez), amire egyszerűen nincsenek szavak... Mégis miért nem néznek jobban körül a borítótervezők?! Biztosan van más olcsó, romantikus, karácsonyi kép is, nemcsak ez. Ráadásul, ahogy a címüket olvasgattam, kb. mindegyiknek ugyanolyan klisés a sztorija.
Ezek lettek volna a válogatásaim, remélem Ti is ugyanannyira jól szórakoztatok, mint én! Nektek melyik a legmegdöbbentőbb kép? Van esetleg még olyan ikerborító, amit nem említettem meg, de szerintetek helye lenne az ilyen típusú bejegyzésekben?

You Might Also Like

5 megjegyzés

  1. Szia! Nagyon tetszettet az ikerborítós bejegyzéseid. Elég fura volt látni, hogy nem törődnek az írók azzal, hogy nem épp a legegyedibb borítót kap a megjelenni készülő könyvük. Nálam Alyson Noël - Halhatatlanok c. sorozatának borítói (nem szívesen használom a többes számot :D) verték ki a biztosítékot :D (itt a magyar borítókra gondolok). Ennél azért lehetett volna kicsit kreatívabba csapat :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, hogy így írtad, megnéztem a Halhatatlanok c. sorozatot a molyon (eddig még nem ismertem), és tényleg eléggé furcsa, hogy az összes résznek ugyanolyan a borítója!
      Sajnos az írók nemhiszem, hogy nagyon tudnának tenni ez ellen (a pénztárcájukra gondolok), de abban igazad van, hogy a borítótervezőknek lehetne nagyobb a fantáziájuk. Én biztos inkább keresnék egy másik képet, minthogy tömegborítót tervezzek meg... Igényesebb munkával többet érsz, mintha összecsapnád a képszerkesztést. ((:

      Törlés
  2. :'D , hogy ezek az írók mennyire igénytelenek manapság cccc

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem mindig az írón múlik a döntés a borító felett. (:

      Törlés
  3. Szerintem pont azért mert rengeteg könyv jelenik meg Amerikában nem lehet elvárni a grafikusoktól, hogy napjaik menjenek el arra, hogy átböngészik az összes borítót a piacon.

    Őket is szorítja a határidő és lefogadom ott sincsenek tömegek az ilyen jellegű munkákra.

    Azoktól, akik szerint az író választja a borítót, hadd kérdezzem meg: ezt honnan vették? :) Nagy ritkán meghallgatják a véleményüket, de a legtöbbször az van, hogy a kész verziót megmutatják nekik és ennyi. Sok amerikai írótól olvastam már interjúban, hogy nem sok beleszólásuk volt a grafikába és ha volt is, nem mindig fogadták meg.

    VálaszTörlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal