Amikor egy könyvmoly utazós bakancslistát készít… | Summer Forever projekthét 2017

július 03, 2017

Könyvmolyként mindig is figyelemmel kísértem az olvasmányokhoz tartozó érdekességeket, azon belül is a helyszínek után szerettem kutatni, főleg ahol a kedvenc történeteim játszódnak. Meglepődve tapasztaltam, hogy a legtöbb író valóságban is létező városokat jelenít meg regényében, vagy pedig azokból nyernek inspirációt a saját világuk megalkotásához. Gondoltam összegyűjtöm nektek azokat a helyeket, amelyek a bakancslistámon is szerepelnek arra várva, hogy meglátogassam őket. Annyit elárulok, hogy a felsoroltak közül idén nyáron kipipálhatok egy pontot. Az egyik legnagyobb álmom fog teljesülni, amelyet majd mindenképp szeretnék egy különleges formában dokumentálni.
Köszönöm szépen Virágnak, a Never Let Me Go bloggerének, hogy ismét megszervezte a Projekthetet, és én is az alkotók közé tartozhatok! Illetve ha szeretnétek ehhez hasonló bejegyzést olvasni még, akkor térjetek be a Goodbye Agony blogra is! ↓↓


1. A Zöldmanzárdos-ház // Prince Edward sziget, Kanada // Anne Shirley
Milyen bejegyzés lenne az, amelyben nem kerül szóba Anne Shirley? Hát biztos, hogy nem az én oldalamon járnátok... Aki rendszeresen olvassa az írásaimat, annak nem titok, hogy mennyire szeretem L. M. Montgomery világát, történeteit és szereplőit. Úgy érzem, sosem fogom megunni és kinőni a könyveit, hiszen az életem szerves részeivé váltak. Szinte az összes helyszín, amely megjelenik a könyvében, a Prince Edward szigeten felfedezhető. Anne Shirley is ott él a nevelőszüleivel, méghozzá a Zöldmanzárdos-házban (Green Gables), amely megtekinthető és látogatható is a való életben. Itt forgatták a könyvsorozatból készült filmet, a szobák pedig ugyanúgy vannak berendezve, ahogyan a képernyőn is láthattuk őket. Ezeket mind megtekinthetjük, ráadásul az a jó hír, hogy a PE-szigeten ez csak az egyike azoknak az emlékműveknek, amelyek az írónőnek és regényeinek vannak szentelve!


2. Hill Top Farm // The Lake District, Anglia // Beatrix Potter
Beatrix Potter már kiskoromban is jelen volt a mindennapjaimban. Általában az Ő meséit szerettem olvasni a legjobban, illetve később a filmadaptációkat nézni délutánonként. Az írónő ezt a farmot az első saját bevételéből vette (könyvei igen sikeresnek számítottak), és itt is maradt élete végéig. Ebből a környezetből merített inspirációkat történeteihez, ráadásul nagyon fontos volt számára a környezetvédelem, úgyhogy felvásárolt további birtokokat, megóvva őket attól, hogy „feldarabolódjanak”, vagyis külön-külön igazgassák a befektetők a saját kényük szerint. Ráadásul a megvett földeket halála után a National Trust alapítványra hagyta, amely dolgozói semmit nem változtattak a házon, illetve az azt körülvevő környezeti csodákon. Bárki meglátogathatja Beatrix Potter házát, és persze bebarangolhatjuk azokat a tájakat, amelyeket egykor Ő is nagy ámulattal csodált.


3. Narni // Umbria, Olaszország // Narnia krónikái
Nem vicc, tényleg létezik egy ilyen nevezetű hely, amely C.S.Lewis remekművéhez, a Narnia krónikáihoz köthető. Mikor először szembejött velem ez a hír, először csak egy véletlen egybeesésnek gondoltam, amelyet valaki felkapott, aztán továbbhíresztelt alaptalanul... Viszont, ahogy tovább kutakodtam a témában, érdekes dolgokat sikerült felfedeznem. Narni Rómától északra kb. 50 mérföldre helyezkedik el, és a római időkben Narniának (!!!) hívták. Az író személyes titkára talált egy latin atlaszt Észak-Olaszországról, amelyben külön ki volt emelve a kisvárosról szóló részlet. Bár nincs bizonyítékunk rá, hogy C.S.Lewis valóban meglátogatta Narni-t, inspirációt bőven meríthetett belőle. Például ha arra járunk, találkozhatunk regénybe illő kastélyokkal, ezüstösen csillogó tavakkal...


4. Hobbiton // Matamata, Új-Zéland // A hobbit, Gyűrűk ura
Amióta elolvastam Tolkien tollából a Hobbitot, vagyis a Gyűrűk ura trilógia előzményét, egyfolytában csak arról álmodozom, hogy milyen jó is lenne Középföldén élni. Szerintem a barátaimnak, illetve családomnak nyílt titok, hogy én félig egy hobbit vagyok... A legjobban otthon szeretek lenni a saját szobámban, kényelmes fotelemben naphosszat olvasgatni, írni, esős napokon teázni (sőt, igazából mindig), és ki sem mozdulni onnan, csak ha nagyon muszáj. Mikor a filmadaptációkat forgatták, akkor felépítettek egy teljes falut, amely még ma is a turisták kedvelt célpontja, ha Új-Zélandon járnak. Szívesen kibérelnék egy kis házacskát pár hétre (khmm, hónapra...)


5. Orchard-ház // Massachusetts, USA // Kisasszonyok
Louisa May Alcott: Kisasszonyok c. sorozatával először a filmfeldolgozáson keresztül ismerkedtem meg, utána pedig el is olvastam a legelső részt. Ez több évvel ezelőtt volt, azóta csak nőtt a lelkesedésem a cselekmény, a környezet és szereplők iránt. Az Orchard-ház az írónőnek és családjának adott otthont, ahol a könyvsorozat is született. Még mai napig is meglátogathatjuk (noha az 1600-as évek legvégén épült, azóta persze többször felújították), teljesen jó állapotban van, ráadásul úgy vannak a szobák berendezve, mint az Alcott család idejében.




A Nyári Projekthét további résztvevői (a képecskékre kattintva meglátogathatjátok a többi blogger oldalát):

@Virág_Blogger @Sol @BarbyMalik0112 @neverhood @csokitorta @NagyDorka @Ashley_Redwood @sateenkaarigirl @perpetua @Gothic01 @AliceBertrand @M_Annie_99 @Vicky3 @VNoémi @FairyDust @molly_ @Mira_Könyvespolca_blog @_RókaLány @AniTiger @Niitaa @pveronika @Valentine_Wiggin @Judy22 @Beatrice8

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal