Könyvfesztivál élménybeszámoló + Szerzemények | 2018

április 24, 2018

A Könyvfesztivál mindig az év legjobban várt eseményei közé tartozik, semmiképp sem hagynám ki. Ez idén sem történt másképp, és nagyon boldog vagyok, mert a mostani rendezvény kifejezetten izgalmasra és csodálatosra sikeredett! A tavalyi borongós, őszi kabátos, és betegséggel teli fesztivál után jó volt, hogy egy napsütéses, szinte már nyáriasan meleg napra esett április 21.-e.
Szerencsére idén sem kellett egyedül kincsek után kutatnom, és standokat felfedeznem, ugyanis velem tartott két könyvmoly barátnőm, majd pedig Anyukám, aki szintén izgatottan várta ezt a jeles alkalmat, hiszen most először fordult elő, hogy részt vettünk egy külföldi írónővel folytatott beszélgetésen, majd pedig dedikáláson. De ne szaladjunk ennyire a végére, kezdjünk mindent szépen sorjában. ↓↓

Pár nappal a nyitás előtt kaptam egy emailt a Twister media könyvkiadótól, hogy egy meglepetéssel készültek számomra, amelyet az ő standjuknál tudok átvenni. Nagyon izgatott lettem, szinte egyfolytában azt találgattam, mi lehet az a titokzatos ajándék. Legnagyobb megdöbbenésemre egy könyves dobozt kaptam, amelynek elmondhatatlanul örültem, ugyanis már nagyon régen szerettem volna, ha én is betekintést nyerhetnék egy ilyen csomagba. A dobozt már kibontottam, viszont a tartalmát egy külön bejegyzésben szeretném veletek megosztani (természetesen képekkel együtt), amely hamarosan elérhető lesz! Innen is szeretném megköszönni a kiadónak a figyelmességüket!

Mummin-os beszerzéseim; a skandináv stand nemcsak könyveket árult!

Már a pénteki napon készítettem egy komplett listát, amelyen szerepeltek a megvásárloni kívánt könyvek, programok és természetesen az indulás előtt elintézendő dolgok. E szerint haladtam végig a Könyvfesztiválon, és nagyon hasznosnak bizonyult, ugyanis segítségével minden fontos olvasmányt sikerült beszereznem, nem feledkeztem meg semmiről, ráadásul még a felesleges kiadásokat is mellőzni tudtam!
Elsőként mindenképp a Mummin-os standot szerettem volna meglátogatni, napokkal ezelőtt kinéztem magamnak egy nagyon aranyos rózsaszín bádogpoharat. Még szerencse, hogy jó korán, az első vevők közt voltam, ugyanis azt mondta az eladó, hogy az előző nap már az esemény felénél kifogytak ebből a bögretípusból... Ha már ott voltam, akkor nem hagyhattam ott egy nagyon aranyos, kicsit vastagabb, szintén Mummin-os füzete, illetve egy anyagszatyorral is gazdagabb lettem, ajándékként kaptam a mesefigurás tárgyak mellé.

Maja Lunde, Dragomán György, norvég-magyar tolmács; dedikált könyvünk; az írónő és én

Két óra körül, hogy feltöltődjünk energiával, ettünk a méregdrága, épület előtti „menzáról” (tudjátok, azoknak a finom illatoknak nem lehetett ellenállni), és bár nem volt olyan finom, mint a tavalyi rendelésünk, azért jól laktunk tőle. Azért is volt szükség az erőnkre, mert az ebéd után szinte egyből kezdődött Maja Lunde norvég írónő előadása, amelyet már a bejegyzés elején is említettem. Nemcsak mi voltunk izgatottak, rengetegen várakoztak helyekre, egy csomó embernek állva kellett hallgatnia az előadást. Mi szerencsére még le tudtunk ülni első sorban a földre, úgyhogy jó fotókat is sikerült készítenünk.
A beszélgetésben közreműködött Dragomán György író, Maja Lunde: A méhek története című könyv fordítója, és egy tolmács is, aki végig fordította az írónőnek és nekünk a magyar, illetve norvég kérdéseket-válaszokat. Igen, a beszélgetés magyarul folyt, ami azért is volt szerintem fantasztikus, mert így bele tudtunk hallgatni kicsit, milyen különleges a norvég nyelv.
Rengeteg érdekességet megtudtunk, többek között az írónő Klímakvartett sorozatáról is (amelynek az első része a Méhek története). Nálunk jövőre fog megjelenni a második rész, a Kék nevet viseli (a cselekmény szintén a jövőben játszódik, a víz fog központi szerepet kapni), a harmadik és negyedik rész egyelőre még nem jelent meg, csak annyit tudunk, hogy az írónő szeretné, ha a befejező kötet összekapcsolódna majd az elsővel. Nagyon kíváncsi vagyok a sorozatra, már izgatottan várom a Kék magyar megjelenését, az én polcomon biztos hely fogja várni.
A filmfeldolgozásról is mondott egy-két szót, elvileg rengeteg stáb keresi fel őt, hogy sorozatot, vagy filmeket készítsenek a Klímakvartettből. Azt mondta, még nem sikerült eldöntenie kinek mondjon igent, de azért reméljük, hamarosan képernyőn is láthatjuk a történetet.
Az előadás után következett a dedikálás. Szerencsére nem kellett sokat sorban állni, elsőként értünk oda az asztalhoz. Lányos zavaromban makogtam egy sort az írónőnek arról angolul, mennyire szerettük Anyával együtt a könyvét. Maja Lunde nagyon aranyos, közvetlen személy, az olvasóira szinte már barátként tekint. Összességében nagyon jól éreztem magam ezen a két programon, örülök, hogy a Cser kiadó meghívta hozzánk Maja Lunde-t!
Azt hiszem, a standok idei szépségversenyét a 21. század kiadó nyerte!

Utána már csak kicsit nézelődtünk, aztán elindultunk haza 17 óra körül. A nap végén az August cukrászdában kötöttünk ki, ahol lezártuk a programot az év első fagyijával. Fantasztikus és felejthetetlen élmény volt az idei Könyvfesztivál, szeretnék köszönetet mondani a kiadóknak, barátaimnak (akik megértik és támogatják a könyvek iránti rajongásomat) és családomnak (Anyának, hogy velem tartott és Apának, aki hűségesen és többször is berakta a szerzeményimet a kocsiba, hogy tudjak nyugodtan nézelődni)! Jövőre is biztosan elmegyek, de addig is ne felejtsük el, hátra van még egy Könyvhét
Nem vásároltam olyan sok könyvet, csupán négy példányt, illetve a Twister Media dobozában is lapult egy regény, de arról majd egy másik bejegyzésben fogok beszélni. Legelőször a Könyvmolyképző standjához mentem, hogy megvegyem a Vastündérek sorozat 4. részét (Vaslovag), amelyre már több év óta vártam. Valószínűleg nem egyből fogom sorra keríteni, előbb elolvasom a 2.-3. kötetet, mert az az igazság, nem sokra emlékszem a történetből...
Ruth Hogan: Az elveszett tárgyak őrzője volt a második beszerzésem, nagy reményeket fűzök ehhez a történethez, kíváncsi vagyok, milyen lesz. Kaptam hozzá kitűzőt is, amelyen a könyvborító van, mindenképp keresek neki egy frappáns helyet.
A Medve és a csalogány kihagyhatatlan tételként szerepelt a listámon, szeretem az olyan regényeket, amelyek valamilyen népmesére, vagy legendára épülnek fel (jelen esetben az orosz kultúra áll középpontban).
Végül pedig utolsó vásárlásom a Papírsereglet és más történetek című, igen különösnek tűnő olvasmány volt. Még nem volt tapasztalatom az íróval kapcsolatban (Ken Liu), viszont hallottam, hogy több irodalmi díjjal is kitűntették már, és rengetegen szeretik történeteit. Gondoltam, teszek egy próbát ezzel az újdonsággal, hiszen a kínai világ rengeteg lehetőséget rejt magában, és a könyv szerkezete is izgalmas: különböző novellákból áll, azt egyelőre még nem tudom, hogy ezek össze fognak-e valamilyen szinten kapcsolódni egymással, vagy csak különálló történetek lesznek.

Összességében fantasztikus élményekkel tértem haza, kíváncsian várom, milyen programok, dedikálások és friss megjelenések várnak majd ránk egy év múlva! Ha szeretnél több fotót látni az eseményről (vagy csak jobb felbontásban nézegetni őket), akkor látogass el bátran a facebook, illetve instagram oldalamra!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal