Egy elvetemült rajongó § Stephen King: Tortúra

március 08, 2016


Paul Sheldon sikeríró, a szépkeblű közönség bálványa befejezi legújabb és legjobb regényét, minek örömére jól benyakal, s kábán autóba vágja magát. Egy veszélyes útkanyarban utoléri az észak-amerikai Sziklás-hegységben nem ritka hóvihar. 

Isten háta mögötti, magányos tanyaházából bevásárolni indul kis teherautóján Annie Wilkes, a Sheldon-regények könnyes rajongója. Az árokba borult autóroncsban kedvenc szerzőjére ismer, kinek tört-zúzott testében alig pislákol az élet. Kihúzza az árokból. Haza viszi. Életre kelti. Új Sheldon-regényt akar. Csak magának. Mindenáron.

Stephen King egyszerűen zseniálisat alkotott! Ilyen vérfagyasztó és rémisztő krimit még világéletemben nem olvastam. Új volt még számomra ez a műfaj, de valószínű, hogy nem ez lesz az utolsó ilyen típusú könyv. Az írótól ezen kívül még két regénnyel volt dolgom, a Ragyogással, és a Carrievel. Egyik sem volt annyira hatásos és megdöbbentő, mint a Tortúra, de persze azok sem voltak rosszak.


Paul Sheldon, könyvünk főszereplője, egy kicsit iszogatott annak örömére, hogy megírta az új könyvét. Hóviharba keveredett, és karambolózott. Talán a sors akarta azt, hogy a világhíres író, és első számú rajongója találkozzanak? Nagy a valószínűsége, nem igaz?
Annie Wilkeshez hasonló elmebeteg karakterekkel nem nagyon találkoztam az olvasmányaim során. Tulajdonképpen még akár skizofrén is lehetne, hiszen két oldala van: egy gondoskodó és kedves ápolónő, és egy bevadult nőszemély. Mikor már nagyon segítőkész és szelíd volt a cselekményben, akkor már csak a fejemet fogtam, mert tudtam, hogy ezek a helyzetek után fog kiborulni. És ki másra öntené a haragját, mint az egyetlen közelében lévő emberre? Igen, általában szegény Paul Sheldonon csattant az ostor.

A horror koronázatlan királya, Stephen King, nem riadt vissza a durva cselekmények írásától. Minden volt benne, amit csak el tudunk képzelni... Emiatt szinte végigizgultam a könyvet, nehezen tudtam elaludni még pár oldal után is. Főleg, mikor befejeztem tegnap este a könyvet! Körülbelül 45 percig csak hánykolódtam az ágyamban, úgyhogy megfogadtam, thrillert sosem fogok este a kezembe venni. Hogy mi lett Annie és a világhírű író történetének a vége? Nem mondom, hogy kiszámítható volt, de azért sejteni lehetett a végkifejletet. Viszont S.K. ellensúlyozta a könyv utolsó pár oldalával a kiszámíthatóságot. Tulajdonképpen a végen "becsapta" az olvasókat, jó kis csavart írt bele a történetbe.
Nagyon tetszett még az, hogy a Panoráma hotel, ami a Ragyogás c. könyvhöz szolgáltatta a helyszínt, szerepelt a könyvben. Igaz, hogy csak említés szintjén, de jót mosolyogtam rajta. Mindig is szívesen olvastam azokat a részeket, amiket az írók belecsempésztek a cselekménybe egy másik regényükből, írásukból.

A könyvből készült filmet direkt az olvasás utánra tartogattam, a hosszú hétvégére már be van tervezve a megnézése. Minden erős idegzetű embernek ajánlom ezt a regényt, nagyon ütős lesz, azt garantálhatom! (;
A borító: 100%
A szereplők: 100%
A szókincs: 100%
A cselekmény: 95% (-5% az egy-két unalmas fejezet miatt)
Összesen: 98.75%



You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal