Könyvek, amelyek segítenek a motivált és céltudatos évkezdésben | 2018

január 10, 2018

Bár nem nagyon olvasok önfejlesztő/tanácsadó könyveket, (mert valljuk be, a háromnegyed részük csak pénzlehúzás céljából készült), de azért néha-néha előfordulnak olyan olvasmányok, amelyek tényleg hasznos, és nem százszor elismételt tanácsokat adnak. Így az évkezdés időszakában ezek igen aktuálisnak számítanak, hiszen ilyenkor vagyunk a legmotiváltabbak, és legelszántabbak céljaink elérésében. Összegyűjtöttem pár inspiráló könyvet, amelyek tényleg segítettek a mindennapjaimban, és jó szívvel tudom ajánlani azoknak, akiknek szükségük van még egy kis plusz „lökésre”. Ha esetleg nektek is van valami jól bevált könyvetek, amelyet szívesen ajánlanátok nekem, ne habozzatok megosztani itt, kommentben! ↓↓

1. Elizabeth Gilbert: Big Magic - Kreatív élet félelem nélkül
Azt hiszem, sőt, biztosan állíthatom, hogy ez az egyik leghíresebb, és legfelkapottab önfejlesztő könyv, amelyet rengeteg elolvastak már. Éppen ezért csak pár szóban szeretném elmondani az indokaimat, hogy miért is érdemes kézbe venni, de ha kíváncsiak vagytok a hosszabb kritikámra, akkor olvassátok el a neki szentelt bejgyzésemet.
Elizabeth Gilbert (az Ízek, imák szerelmek írónője) nemcsak tanácsokat oszt meg az olvasóival a kreativitás terén, hanem mozaikdarabkákat is az életéből. Szerintem ez csak még különlegesebbé tette a könyv hangulatát, hiszen személyes, szinte már varázslatos atmoszférájú történeteivel sikerült alátámasztania tippjeit, tehát nemcsak a levegőbe beszélt tapasztalatlanul. Ezt az olvasmányt főleg azoknak ajánlanám, akik félnek a negatív kritikáktól, illetve szeretnék magukból kihozni a lehető legtöbb kreativitást. Nemcsak íróknak, de művészeknek, táncosoknak, lényegében akárkinek nagy segítség lehet ez a könyv!
✤✤✤

2. Scott Jurek - Steve Friedman: Enni, futni, élni
Bizony, ezt a kötetet mindenképp el kell olvasniuk azoknak, akik egy kiegyensúlyozott, egészséges és sportban bővelkedő életet szeretnének élni. Körübelül két éve kezdtem el futni, de igazából a tavalyi év hozta meg számomra a nagy áttörést. Sikerült egész jól feljavítani az állóképességemet (már ami a futást illeti, nem pedig a többi gimnasztikás, felüléses, fekvőtámaszos gyakorlatokat), és a táv is egyre növekedett. Szeretném ezt az idén fejleszteni, illetve mellette egészséges, tartósítószerektől mentes ételekkel táplálkozni. Bár még nem olvastam ki a teljes könyvet, csak bele-beleolvasgattam pár fejezetbe, de azok nagyon érdekesek voltak, és rengeteg motivációt adtak az évkezdésre. Ha sorra kerítettem ezt az olvasmányt, mindenképpen írok róla egy külön bejegyzést, úgy érzem, lesz mit regélnem!

✤✤✤

3. Héctor García Kirai - Francesa Miralles: Ikigai - A hosszú élet japán titka
Tavaly vettem kézbe ezt az olvasmányt, és meg kell mondjam, vegyes érzelmeim vannak vele kapcsolatban. Először talán a pozitívumokkal kezdeném, hiszen azok miatt került be ez a könyv ebbe a bejegyzésbe. Szerettem olvasni a japánok mindennapjairól, gondolkodásmódjáról szóló részeket, hihetetlen, hogy mennyire különbözik az életük az európai emberekétől. Az étkezéshez kapcsolódó tanácsok sokat segítettek, nagyon hasznos tippeket adtak a táplálkozással kapcsolatban. Olyan sportokat is bemuttak a könyv végén, amelyek bizonyítottan hozzájárulnak egy egészséges szervezet működéséhez. Viszont kitérve a negatívumokra, elég sokszor éreztem azt, hogy az írók ismétlik önmagukat, ugyanazokat leírják, amelyek pár fejezettel előbb már megjelentek. Gondolom muszáj volt ezt tenniük, hiszen akkor nem lett volna elég terjedelem a kiadáshoz. A bővebb értékelésemet itt tudjátok elolvasni.


✤✤✤

4. Caroline Webb: Minden nap a Te napod - a sikeres hétköznapok pszichológiája
Ezzel a könyvvel még csak „ismerkedési fázisban” vagyok, azaz lapozgattam, lapozgattam, és amelyik fejezetcím/leírás megtetszett, azt elolvastam. Alapvetően egy nagyon alapos (illetve jó vaskos) kötetről beszélhetünk, az írónő tényleg nagyszerűen beleásta magát a témába. A felépítés is nagyon profi, a fontosabb részeket mindig táblázatban foglalta össze, hogy átláthatóbb legyen a mondanivalója. Caroline Webb azt ecseteli könyvében, hogyan éljünk úgy, hogy elégedettek legyünk a munkánkkal, és hogyan lássuk a szürke, monoton hétköznapokat színesnek. Valljuk be, ez a mai világban az egyik legfelkapottabb téma, hiszen nem kevés olyan embert látunk környezetünkben, akik nem elégedettek sorsuk alakulásával. Szerintem ez nagyon hasznos olvasmány lehet mindenki számára, hiszen a boldogság, apró örömök megtalálásában mindig lesz mit fejlődnünk.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal