John Green - Maureen Johnson - Lauren Myracle § Hull a hó

december 18, 2015

Akár egy tökéletes karácsonyi ajándék…A karácsony varázsát az utóbbi idők három bestseller-szerzője – JOHN GREEN, MAUREEN JOHNSON és LAUREN MYRACLE – kelti életre egymáshoz kapcsolódó, kacagtató és elbűvölő történeteiben, amelyek úgy szólnak szerelemről, romantikáról és csókokról, hogy az olvasónak a lélegzete is eláll tőle.
„Olyan mulattató komédia, hogy Shakespeare-hez is méltó lenne.” 
– Washington Post Book World

Igaz, ezt a könyvet már a hét elején elolvastam, de csak most volt időm leülni, és megírni a kritikát... A suli miatt nagyon kemény volt ez az utolsó hetem, dolgozatok és felelések tömkelege... Már túl vagyok szerencsére mindenen, az osztálykarácsony is lezajlott, így most a téli szünetben jobban tudok a blogra figyelni. Na, de  nyílván senki nem kíváncsi az időbeosztásomra, és a problémáimra, ezért vágjunk is bele! (:

Ez egy rendhagyó bejegyzés lesz, mivel kicsit máshogy fogom az értékelést megírni. Ebben a könyvben három novellát olvashatunk, ezért úgy gondoltam, hogy a három történetről külön-külön fogok írni.
Először a könyvesboltban találkoztam ezzel a könyvvel, a John Green feliraton akadt meg a szemem. Mivel apukám is nagy John Green-rajongó, ezért engedtem az unszolásának, és megvettük a regényt.


Maureen Johnson - Az ünnepi expressz

A novellák közül talán ez tetszett nekem a legjobban. Ez volt a legszórakoztatóbb, és a legpörgősebb. A történet egy lányról szól, Jubilee-ről, akinek a szüleit lecsukják pont karácsony előtt, mivel benne voltak a Flobie-incidesnben. Hogy mi az a Flobie-incidens? Ha kíváncsiak vagytok arra, hogy ez mit is jelent, akkor a Flobie-télapófaluval kell kezdenem. A Flobie cég minden évben kiad egy-egy makett házat, épületet, amit ha összeraksz, akkor egy karácsonyi várost tudsz kialakítani. Mivel csak korlátozott példányszámban adnak ki részeket, ezért a gyűjtők akár ölni is tudnának a kis falu játék házaiért. Na jó, ez egy kicsit túlzás, de tényleg vannak olyanok, akik meg vannak ezért őrülve... :D
Jubilee-nek a nagyszüleihez kell utazni, de elakad a nagy hóviharban a vonata egy kisvárosnál. Másnap sem tudnának elindulni, ezért egy fiú felajánlja, hogy éjszakára maradjon a házukban (ki merne egy vadidegen embernél éjszakázni, de most komolyan?). A történet Happy End-del végződik természetesen, maga a cselekmény kicsit kiszámítható volt, de pont ettől volt olyan jó és vicces. (:

John Green - A pomponisztikus karácsonyi csoda

Szerintem a legtöbben, ahogy én is John Green miatt vette meg ezt a könyvet. Az író nagyon ügyesen bánik a tollával (illetve a klaviatúrájával), ezért biztos voltam benne, hogy ez is tökéletes lesz. Hát tévedtem. Sajnálom, hogy le kell lomboznom titeket, de nem szeretném, hogy úgy járjatok, mint én. Ne John Green története miatt vegyétek meg a könyvet. Higgyétek el, hogy az Ő története nélkül is tökéletesen élvezhető a könyv. A története kusza volt, vissza-vissza kellett olvasnom, mert nem is nagyon értettem a cselekményt. Szerintem elég gagyi az Ő része...

Lauren Myracle - A malacok védőszentje

Ez a novella egyszerűen fantasztikus volt! A szereplők egytől-egyig szimpatikusak voltak, a cselekmény sem volt kiszámítható. Ebben a részben mindent talál az ember, amit csak akar: malacokat, őrült barátnőket és "hippi" nyugdíjasokat. Általában nem szoktam olyanokat olvasni, amik túl hihetetlenek, de ez kivétel! :D

Remélem, hogy sikerült meghoznom a kedveteket egy kis karácsonyi olvasgatáshoz, és ennek a könyvnek a beszerzéséhez. Ezt a könyvet nem szabadna egyik embernek kihagynia az ünnep előtt, garantálhatom, hogy nem egy szomorú regényről van szó!



You Might Also Like

3 megjegyzés

  1. Nekem neghoztad a kedvem hozzá! :) :) Zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy kedvet kaptál hozzá, én nagyon sokat nevettem rajta és ünnepi lázba hozott. (:

      Törlés
  2. Szia. Erdeklodom hogy van ra mod, hogy elkuld nekem a konyvet emailbe? En is szeretnem kiolvasni. Az email cimem kardosildiko86@gmail com

    VálaszTörlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal