I'm still here, and I know everything § Sara Shepard: Flawless (PLL 2.)

június 15, 2016

Spencer stole her sister's boyfriend. Aria is brokenhearted over her English teacher. Emily likes her new friend Maya . . . as much more than a friend. Hanna's obsession with looking flawless is making her sick. And their most horrible secret yet is so scandalous that the truth would ruin them forever. And why shouldn't I tell? They deserve to lose it all. With every crumpled note, wicked IM, and vindictive text message I send, I'll be taking these pretty little liars down. Trust me, I've got enough dirt to bury them alive.
Miért szeretik annyian a Pretty Little Liars sorozatot? Egyszerű a válasz: a történet izgalmas és egyben fordulatos, a szereplők gimisek, így egy kis romantikával is meg van fűszerezve a cselekmény, és persze a titokzatos "A" kilétét is homály fedi, amiről szinte mindenki legalább egyszer gyártott teóriát a fejében. Én is nagy rajongó voltam, emlékszem nagyon gyorsan megnéztem a több évadot egymás után. Most is szeretek néha youtube-on rajongó videókat nézni, de hogy is mondjam... szerintem elég erőteljesen lesüllyedt a színvonal. Míg az első 3 évadon agyon izgultam magam, az utolsó részek unalmasak és kiszámíthatóak voltak, arról nem is beszélve, hogy a sorozat készítői milyen béna befejezéssel rukkoltak elő. Tudjátok, már nagyon lehet érezni  a pénzszagot, ami főleg az utolsó évadból árad...

Úgy gondoltam, hogy ha már filmen nem, legalább könyvben tetszeni fognak a cselekmények. Az első regényben mélységesen csalódtam, szinte semmi nem történt benne, csupán a lányok márkás sminktermékeit és ruhát ismerhettük meg. Erre sajnos rátett egy lapáttal a borzasztó fordítás...
A második résszel csupán nyelvgyakorlás céljából próbálkoztam meg, a nyelvezete egyáltalán nem volt nehéz, így az első pár oldal után úgy olvastam, mintha magyarul lett volna. Az agyam elég gyorsan átállította magát az angolra, aminek nagyon örültem. Viszont itt is lassan indultak be a cselekmények, de ez már egy fokkal jobb volt, mint az előző rész. Látszott, hogy ezt a regényt már nem vették alapul a forgatókönyv írói, mert a történések teljesen más úton haladtak tovább, ami nem volt hátrány, sőt, így jobban lehetett élvezni, mivel kiszámíthatatlan volt.

Még mindig Spencer a kedvenc szereplőm, a logikus gondolkodás segítségével bárkivel és bármivel szembe tud nézni. Hannában viszont mélységesen csalódtam. Ebben a kötetben  úgy viselkedett, mint egy útszéli lány (szebben sajnos nem tudom megfogalmazni), és bedőlt A tevékenykedéseinek. Örültem volna, ha a szereplők jellemét kicsit jobban kidolgozzák, talán ha E/1-ben lett volna írva, akkor könnyebben azonosulni tudtam volna a lányokkal. Így nem értettem mindig meg a szándékaikat.
Nem volt egy rossz történet, de egyértelmű, hogy nem lett a kedvencem. Aki azért szeretné elolvasni, amiért én, annak bátran ajánlom, tanulás szempontjából tökéletes választás. Engem egyébként a hangulata a kora őszre emlékeztetett, amikor az iskola elkezdődik, a falevelek elkezdenek sárgulni, és hidegebb napokon jólesik egy bögre forró csokit meginni, meg egy forró fürdőt venni.

A történet: 70% (-30% a kidolgozatlanság és a lassú részek miatt)
A karakterek: 80% (-20% mert néhány szereplő úgy viselkedett, mint egy megsértődött óvodás)
A borító: 100%
A szókincs: 100%
Összesen: 87.5%

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal