Hangolódjunk a hűvös napokra! - Könyvajánló #4

november 15, 2016

Az időjárás a hetekben átalakult téliesre, maga mögött hagyva az őszi hónapokat. Nálam a november általában mindig várakozással és készülődéssel telik, hiszen ez már a karácsony előszobája. De ne szaladjuk ennyire előre! Ebben a bejegyzésben azokat a könyveket mutatom be nektek, amelyek tökéletesek egy borongós délutánra egy bögre forró csoki, vagy tea társaságában.


1. Philip Pullman: Az Úr Sötét Anyagai trilógia
Philip Pullman sorozatával a múlt nyáron ismerkedtem meg, viszont a filmet már a megjelenése évében, 2007-ben láttam. A világ, amelyet az író elénk tár, talán C.S.Lewis Narniájához tudnám hasonlítani. Igaz, hogy "tartalmilag" teljesen különböznek egymástól, viszont annyira hitelesen és színesen tárulnak elénk, hogy szinte már az illatokat éreztem olvasás közben. Arról nem is beszélve, hogy mindennek megvan a magyarázata, nincsen olyan homályos pont, amelyben kételkedni tudnánk. Hogy miért is raktam be ezt a sorozatot a novemberi könyvajánlóba? Legfőképpen a történet miatt, amely nagyrészt a hideg északon játszódik, jegesmedvékkel és más szereplőkkel körülvéve. Mindhárom résznek az értékelését az Értékelések menüpontban a 'P' betűnél megtalálhatjátok.

2. Becca Fitzpatrick: Black Ice - Tükörjég
Régóta vártam arra, hogy megírhassam ezt a téli-novemberi könyvajánlót, mert ennek a könyvnek foglalt helye van a bejegyzésben. Már a címből is kiderül, hogy egy igazi vérfagyasztó, hideg napokra tartogatott történetről van szó. Abszolút pozitív csalódás volt számomra, sokkal jobban tetszett, mint amire számítottam. Nem nagyon szoktam krimis könyveket olvasni, de ez ütős volt a műfajában, szívesen olvasnék még hasonlóakat. Mindenkinek bátran ajánlom, az biztos, hogy nem fogsz olvasás alatt unatkozni!
A bővebb véleményemet ezen a linken érhetitek el.
3. Lisa Genova: Megmaradt Alice-nek
Akik rendszeresen olvassák az oldalamat, azok előtt nem titok, hogy rajongok ezért a regényért. A kedvenceim közt foglal helyett, bármikor újra tudnám olvasni. Annak ellenére, hogy nem egy könnyű témáról beszélünk, hiszen az Alzheimer-kór sosem volt az, mégis egy-két nap alatt lehet végezni vele. A történetbe nagyon bele tudtam magamat élni, még mindig emlékszem pár idézetre, amelyeket szó szerint fel tudnék idézni. Hogyan kapcsolódik a hideg délutánokhoz? Nem is tudom, talán azért gondolom téli könyvnek, mert tavaly ilyenkor olvastam, miközben ki-kipillantva az ablakon az első hópelyheket csodáltam.
Az értékelésemet (amelyben tényleg nagyon, nagyon hosszan beszélek a regényről), itt tudjátok elolvasni.
4. Maggie Stiefvater: Shiver - Borzongás
Csak úgy, mint a Black Ice-nál, ennek a könyvnek is egyértelműen itt a helye. Nemcsak a történetet kedvelem nagyon, hanem az írónő stílusát, ahogyan a párbeszédeket megalkotta. Biztosan Ti is fel tudnátok sorolni pár olyan könyvet, amelyeknek különleges stílusuk van, a szavak gyönyörűen összecsengenek. Ilyen egyébként a másik nagy kedvencem, a Szívritmuszavar sorozat, de azt majd egy tavaszi, vagy nyári könyvajánlóban fejtem ki bővebben. Visszatérve az 'eredeti' regényre, biztosan mindenki hallott már róla, még ha nem is olvastátok, akkor a címe ismerős lehet. Érdemes ebbe is belevágni, először ódzkodtam tőle, de aztán legyőzve az aggályaimat mégis elolvastam. És milyen jól tettem!
Az értékelést itt érhetitek el.
5. Szurovecz Kitti: Hópelyhek a válladon
Na jó, be kell vallanom, ennél a pontnál kicsit csalni fogok, mert még nem olvastam ki a regényt, eléggé az elején tartok... Viszont, már előre látom, hogy ez egy nagyszerű romantikus és téli történet, tele korcsolyázással, jégszobor faragással, és további különleges momentumokkal tarkítva. Többet egyenlőre nem nagyon tudok mondani róla, a karakterek személyiségét sem ismertem még meg igazán, de mindenképp olvashatjátok majd róla a bővebb véleményemet. Coming soon...

Remélem, hogy elnyerte a tetszéseket ez a bejegyzés, és kaptatok egy kis inspirációs löketet a téli olvasmánylistáitokkal kapcsolatban.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal