A karácsony öröme | Book Tag

december 25, 2017


Hihetetlen, de a blogon legutoljára 2016. novemberében (!) töltöttem ki book tag-et a Halloween-projekthét keretein belül. Nem is gondoltam volna, hogy ennyi idő eltelt már a legutolsó kérdéssor megválaszolása óta, éppen itt az ideje egy ilyen típusú bejegyzés megjelenéséhez. Választásom egy karácsonyi kiadásra esett, már tavaly is terveztem, hogy kitöltöm ezt a tag-et, de valamiért kimaradt... Úgyhogy nem is húzom tovább a szót, lássuk is az ünnephez és könyvekhez kapcsolódó kérdéseket!

1. Várakozás: A karácsony igazi izgalma! - Melyik könyv megjelenését várod a legjobban?
Pont a napokban jelent meg pár könyv, amelyeket már felpakoltam a kívánságlistámra, így nekem azok számítanak „jövőbeli megjelenésnek”.
Nagyon szerettem volna ott lenni a Könyvmolyképző kiadó karácsonyi eseményén, hogy beszerezhessem és dedikáltathassam az Érints meg! antológiát. Magyar írók novelláit találhatjuk meg ebben a könyvben, többek között a kedvenc írónőmét, Kemese Fanniét is (bevallom őszintén, főleg az Ő története miatt szeretném a polcomon tudni ezt a válogatást).
A másik kedvenc írónőm, Marina Fiorato legújabb regénye is a napokban jelent meg a könyvesboltokban, Bíbor és Csont néven. A cselekmény Londonba, majd Firenzébe kalauzol el minket, bemutatva a két város titkait. Kíváncsi vagyok rá, hogy milyen lehet, Fiorato-ban eddig majdnem mindig kellemesen csalódtam. ↓↓

2. Karácsonyi dalok: Egy könyv, vagy író, ami/ aki ha szóba kerül, akkor csak dicshimnuszokat tudsz zengeni róla.
Könyvek: Sara Pennypacker: Pax, Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót, Lisa Genova: Megmaradt Alice-nak, Amy Harmon: Arctalan szerelem
Írók: Kemese Fanni, L.M.Montgomery, Richard Paul Evans, Mary Hooper, Sarah Addison Allen, Jodi Picoult, Marina Fiorato, Philip Pullman, Jane Austen

3. Mézeskalácsház: Melyik könyvnek, vagy sorozatnak van a legjobban felépített világa?
Bár nem szeretem annyira a fantasy regényeket, mégis van egy könyvsorozat, amely közel áll a szívemhez. Nem is tudom, hányszor olvastam már el Philip Pullman: Az Úr Sötét Anyagai trilógiát, sosem fogom megunni. Az író mesterien kialakított egy miénkhez hasonló, de különböző és különleges világot.
Illetve muszáj megemlítenem Kemese Fanni: Pippa Kenn sorozatát, ugyanis az egyik kedvenc műfajom a disztópia, és az írónő könyvei messze a legjobbak ebben a témában.

4. A Karácsonyi ének: Kedvenc (karácsonyi) klasszikusod, vagy egy (karácsonyi) könyv, amit nagyon el akarsz olvasni
Decembertől kezdve egészen az év végéig karácsonyi történeteket olvasok, ez idén sem maradhatott el, eddig négy ünnepi olvasmányt kerítettem már sorra. Nálam elmaradhatatlanok Richard Paul Evans karácsonykor játszódó könyvei, mindig találok bennük valamilyen fontos mondanivalót, amelyeken az olvasás után még sokáig szoktam gondolkodni. Szeretném végre sorra keríteni a Dash és Lily sorozat második részét (Dash és Lily tizenkét napja), tavaly olvastam az elsőt, amely szerintem fantasztikusra sikeredett, kíváncsi vagyok a folytatásra.

5. Karácsonyi édességek: Melyik könyvet szeretnéd megkapni karácsonyra?
A szüleim már megszokták, hogy minden évben egy kész listát adok nekik tele sok-sok olvasmánnyal, amelyeket szívesen látnék a fa alatt. Ezt a szokást most sem törtem meg. A legjobban talán egy Stephen King regényre (11.22.63) vágyom, de az az igazság, hogy körübelül hetven könyv van a kívánságlistámon, és már teljesen el is felejtettem, hogy mit írtam fel a karácsonyi listámra... Na nem baj, legalább sok meglepetést fog tartogatni a Szenteste!

6. Gyertyák az ablakodban: Melyik könyvtől érzed azt a puha, bolyhos, meleg, átölelő-érzést?
Tudom, tudom, mindig csak ismétlem magam, de mit csináljak, ha L.M.Montgomery könyvei bármelyik kérdésnél helytállnának? Montgomery könyvei képesek magukkal ragadni, és egyenesen elrepíteni engem a Prince Edward szigetre, ahol könyveinek cselekménye játszódik. Miközben pedig a regényeit olvasom, megszűnik körülöttem a világ, elfelejtem minden problémámat, olyan, mintha én is egy szereplő lennék a „nyugalom szigetén”.

7. Karácsonyfa és díszek: Melyek a kedvenc (karácsonyi) borítóid?
Szerintem a legszebbre a Hol lehet Noel? c. könyv borítója sikeredett, Richard Paul Evans tollából. Gyönyörű, letisztult, de mégis tükrözi az igazi karácsonyi hangulatot.

8. Karácsony öröme: Mi a kedvenced a karácsonyban?
A karácsony nem attól lesz gyönyörű ünnep, hogy mindenki megkapja a legdrágább ajándékot, vagy sok kincs van a fa alatt... Kiráz a hideg az üzletek reklámjaiból, amely pont azt a közönséget célozzák meg, akik szerint ebből áll december 24.-e. Természetesen nem azt mondom, hogy ezek felesleges dolgok, mert nagyon jó érzés a családnak, barátoknak örömet szerezni. De egyáltalán nem ennek kellene a középpontban lennie.
A karácsonyban szerintem a legfantasztikusabb maga a hangulat, az, hogy mindenki készülődik dekorációkkal, finomabbnál finomabb vacsorákkal. Én személy szerint az adventi időszakban szeretek azon gondolkodni, hogyan segíthetnék még jobban másoknak a hétköznapokban. Decemberben (és nemcsak ilyenkor) a saját érdekeinket kellene a háttérbe helyeznünk, és másokét vennünk figyelembe.

Boldog és olvasmányokban gazdag karácsonyt kívánok minden kedves könyvmoly olvasómnak!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal