Viszlát 2017 - Hello 2018 | Évértékelés

december 31, 2017

Nagyon sablonszöveg lenne, ha azt mondanám, hogy a 2017-es év hihetetlen gyorsan eltelt? Számomra még sosem szaladt el 365 nap ilyen sebességgel, még lelkiekben teljesen nyár végén járok. Ez valószínűleg azért alakult így, mert ez volt életem eddigi leggyönyörűbb éve, az élet minden területén. Rengeteg programon, utazáson és sok-sok váratlan kalandban lehetett részem, sikerült minden napban megtalálni az apró (egy-két esetben óriási) örömöket. Könyvek és a blogolás terén is sikeres évet zárhatunk le, ebben a bejegyzésben szeretném ezeket egy csokorba összegyűjteni, hogy nosztalgiázzunk kicsit 2017 történéseiben. ↓↓

→ A január hónap egyből egy nagy meglepetést tartogatott: a blog facebook oldalán több, mint 1000-en lettünk! Azóta ez a szám csak növekedett, és jelenleg 1372-en vagyunk! Nagyon boldog vagyok, hogy ennyi új olvasó követi a bejegyzéseket, könyvkritikákat.
Több rendhagyó poszttal is jelentkeztem, és legnagyobb boldogságomra úgy vettem észre, hogy elnyerte nektek is a tetszéseteket! Az egyik első volt az évben: Egy könyves blogger titkos élete - ez tulajdonképpen egy öninterjú, amelyben blogolással kapcsolatos kérdéseket válaszoltam meg. 
→ A következő különleges posztot Virágnak köszönhetem, ugyanis a Valentin napi projekthét keretein belül jelent meg egy olyan írásom, amelyben klasszikus írók romantikus kapcsolatairól regéltem nektek. 
→ Az áprilist mindig izgatottan várom (nemcsak a szülinapom miatt 😉), hanem a könyvmolyok legjobban várt eseménye, a Könyvfesztivál is ilyenkor van. Ott volt lehetőségem egy „élő-interjút” készítenem Spirit Bliss írónővel, a hanganyagot telefonon rögzítettem, amelyet később pedig legépeltem. Itt tekinthetjétek meg a kérdéseket-válaszokat.
→ A május egy könyvbemutató és előadás miatt volt fantasztikus, ugyanis Philip Zimbardo híres pszichológus Magyarországra utazott! Fantasztikus dolgokat mesélt, egy posztban be is számoltam az eseményről.
→ A július volt a legizgalmasabb hónap az évben. A nyári projekthétel indítottunk (szintén Virág szervezésében), két bejegyzés jelent meg ebben a témában: egy könyvmolyoknak készült utazós bakancslista, illetve egy könyvajánló, amelyben olvasmányokat párosítottam utazástípusokhoz. A blog két éves szülinapját is ilyenkor ünnepeltük. És elérkeztünk az év legfantasztikusabb pillanatához, a kanadai utazáshoz.
→ Bejártuk a Prince Edward szigetet (az Anne Shirley könyvek, és a Váratlan utazás sorozat helyszíneit), az élményeimről készült egy bejegyzés is, illetve egy videó.
→ Idén születtet 100 éve Szabó Magda, úgyhogy az Ő tiszteletére írtam egy bejegyzést, amelyben érdekes tényeket mutatok be az életéből.
→ Novemberben jelöltek egy blogos díjra, a Tea Break Award-ra, amelyet itt is nagyon szépen köszönök!

Rengeteg más csodálatos dolog történt még a blog életében, de higyjétek el, nagyon hosszú lenne a bejegyzés, ha az összeset fel akarnám sorolni. Olvasmányok, beszerzések terén is büszke vagyok az idei teljesítésemre, lássuk is, hogy miért.
Kipipálhatom a 2017-es célkitűzésemet, méghozzá azt, hogy 70 könyvet olvassak el idén. Már három éve ugyanez a szám áll az 1 éves, összesített olvasmánylistámon. Tudom, hogy vannak olyan könyvmolyok, akik ezt a számot lazán teljesítik, de én mégis örülök,mivel egy nagyon kemény követelésű gimnázium és blogírás mellett ennyi időm maradt olvasni. Szeretnék ugyanennyi olvasmányt 2018-ban is kézbe venni, bár még m,indig a minőséget, és nem a mennyiséget tartom szem előtt.
Megfogadtam, hogy nem vásárolok sok könyvet, ugyanis rengeteg regény van a várólistámon, illetve már a könyvespolcaimon sem volt elég hely. A könyvespolc probléma sikeresen megoldódott, úgyhogy bátran érkezhetnek hozzám a könyvek! Idén 58 db (!) új olvasmányt tudhatok a gyűjteményem részeként, ami egy elképesztő szám... Pedig így visszagondolva nem vásároltam olyan sok könyvet, inkább ünnepekre, vagy ajándékba kaptam őket a barátaimtól, családomtól.
Ahogy az első pontban is említettem, nagyon boldog vagyok, hogy facebook-on ilyen nagy közösség lettünk. Rendszeresebben használtam a blog Instagram oldalát is, amely nagy fejlődésen ment keresztül, úgy érzem, hogy a fotózásban a sok gyakorlással egyre ügyesebb lettem. December 24.-e reggelén egy óriási meglepetés ért engem, amelyet majd akkor szeretnék veletek megosztani, ha tényleg aktuális lesz az a valami. Ezt most csak azért említettem meg, mert köze van a fényképezéshez.
Bár a tavalyi évhez képest nem sikerült a bejegyzések számát meghaladnom, viszont tisztában vagyok azzal, hogy ez a gimnázium és a sok tanulnivaló miatt volt. Reméljük a jövőben a kötelességeim mellett több idő jut majd a hobbimra, mindenesetre ha nem úgy alakulna, igyekszem azt a „kevéske” bejegyzést is színvonalasan elkészíteni.
Az oldal YouTube csatornájára is feltöltöttem egy-két videót, többek között a már megemlített kanadai vlogot, illetve novemberben volt szerencsém Csíkszentmihályi Mihállyal (a Flow elmélet atyjával) egy interjút készítenem, amelynek eredményét január első napjaiban tekinthetitek meg.

Hálás vagyok minden olvasómnak, aki idén is nyomon követte a blog történéseit! Köszönöm szépen a blogos társaimnak, barátaimnak, hogy megjelöltek díjra, kihívásokra, illetve bevontak mindenféle közös projektbe! Nagyon szépen köszönöm a könyvkiadóknak a recenziós példányokat, fantasztikus olvasmányokkal gazdagíthattam a gyűjteményemet!
Remélem, hogy a jövőre is velem tartotok, kíváncsian várom, mit hoz a 2018-as év a blog számára!

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Kedves Lonette!

    Nagyon örülök, hogy 2017-ben rátalálhattam a blogodra és alig várom, hogy milyen remek finomságokkal varázsolsz el minket ebben az évben! :)

    Henna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Henna!
      Köszönöm szépen a kedves szavakat, igyekszem idén is színes tartalmakat varázsolni a blog felületére! ((:

      Lonette

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal