Behind the Blogging Scenes, avagy ismerjétek meg a blog íróját! + Nyereményjáték | Blogszülinap #2 | 2019

július 24, 2019

A blogszülinapi bejegyzéssorozat keretén belül mindenképp szerettem volna egy olyan posztot közzétenni, amely egy kicsit túlmutat a könyvek világán. Épp ezért kértelek meg titeket, hogy tegyetek fel instagramon kérdéseket velem és a blogírással kapcsolatban. Most ezekből a kérdésekből válogattam, illetve kiegészítettem még őket további érdekes pontokkal. Természetesen, ahogy az előző blogszületésnapi bejegyzésnél már tapasztalhattátok, itt is részt vehettek egy nyereményjátékban, ezt a poszt alján találjátok meg. Lássuk is a kérdéseket, válaszokat! ↓↓

1. Általában milyen sokáig tart megírni egy könyvértékelést?
Szerintem sokan nem hiszik el, de rengeteg időbe telik, akár néhány órába is, míg elkészül teljes formájában egy recenzió. Ha egy könyv megérintett, sok gondolatom van róla, akkor természetesen lendületesebben megy az írás (ilyenkor általában a gondolataim gyorsabban cikáznak, mint ahogy a sorokat pötyögném), de minden esetben figyelek arra, hogy a szöveg többszöri ellenőrzésen is átessen (helyesírási hibák, logikai bakik kiszűrése). A bejegyzés így ebből a szempontból készen van, még mindig hiányzik a fotó/fotók, amelyeket minden esetben szeretek én elkészíteni. Általában ez is egy hosszabb folyamat, hiszen ki kell találnom a koncepciót. Ez persze sokszor nem úgy néz ki, mint ahogy a fejemben elképzeltem, szóval többször átalakítás, fotósorozat után sikerül csak megelégednem a munkával. Ha ez készen van, nincs vége a dolognak, hiszen következik a kép utómunkája... Úgyhogy láthatjátok, ez egy közel sem egyszerű, de főleg nem gyors munka. Akik ismernek, azok tudják, hogy inkább elszöszmötölök apró részleteken, mint hogy igénytelen munkát adjak ki kezeim közül.

2. Mikor és hol szeretsz írni?
Eddig csak otthon dolgoztam, főleg az íróasztalomnál írok, néha pedig a kertben is (bár az mindig nehézkes a gyenge wifi-kapcsolat miatt). Szívesen kipróbálnám milyen egy kávézóban dolgozni, az ottani tanulás a tavalyi évben nagyon jól bevált. Viszont a gépemet nem nagyon merem magammal hurcolni, imádok rajta bejegyzéseket gyártani, de nem egy strapabíró készülék ahhoz, hogy keresztül-kasul hurcalhassam a városon. Ezért gondoltam, hogy összegyűjtöm a pénzem egy tabletre (amit út közben is tudnék használni, de legfőképpen az egyetem miatt lenne hasznos a későbbiekben), viszont eddig mindig közbejött valami olyan sürgős és halaszthatatlan dolog, amire elúszott az addig spórolt tartalékom. 

3. Mindegyik elolvasott könyvet szoktad értékelni?
Nem, ez abszolút attól függ, hogy mennyire tetszett az adott olvasmány. Főleg akkor vagyok bajban, ha semleges, lapos volt számomra egy könyv, akkor valahogy nem jönnek könnyen a szavak. Ilyenkor vagy kihagyom annak a kötetnek az értékelését, vagy megvárom, míg összegyűlik két, három ilyen írás, és azokat egy bejegyzés keretén belül foglalom össze.

4. Az értékelést közvetlen az olvasás után írod meg?
Ez szintén minden esetben változik. Talán egy fél éve szoktam rá arra, hogy olvasás közben és olvasás után is lejegyzem a gondolataimat a telefonomba, ez később rengeteget segít az értékelés megírásánál, hiszen minden fontosnak vélt dolgot bele tudok szőni a bejegyzésbe, nem felejtik ki semmi lényegeset. Ritkán tudok hetekkel később egy recenziót megírni, csak akkor emlékszem tisztán a cselekményre, könyvvel kapcsolatos érzéseimre, ha az olvasás „frissnek” számít.


5. Melyik az a bejegyzéstípus, amit a legjobban szeretsz írni? Melyik a számodra legkedvesebb bejegyzésed?
A blog főleg a könyvértékelésekre van specializálódva, ugyanakkor imádok különlegesebb, rendhagyó bejegyzéseket közzétenni. Talán a kedvenc típusaim az élménybeszámolók, hiszen azokkal egy jó emléket elevenítek fel és örökítek meg, így később visszaolvasva ezeket a posztokat újra át tudom élni őket. Kiválasztani a kedvenc bejegyzése(i)met nagyon nehéz feladat, ez olyan, mikor egy anyának kellene a gyerekei közül választania... De talán jelenleg ezek a legkedvesebbek számomra: Könyves kalandjaim Kanadában / Finnországban, Videóinterjú Kemese Fannival / Csíkszentmihályi Mihállyal...

6. Mi a legjobb dolog abban, ha van egy könyves blogod?
Azt mondják, 60 nap kell ahhoz, hogy egy szokás a mindennapjaink szerves része legyen. Már négy éve vezetem az oldalamat, így el tudjátok képzelni, hogy mennyire hozzám nőtt a Varázstinta, szőröstül-bőröstül. Szerintem az egyik legjobb dolog egy könyves blogban, hogy úgymond „kényszerítve” vagy az olvasásra, de ezt egyáltalán nem kell pejoratív fogalomként értelmezni. Én mindig érzek magamban egy belső késztetést arra, hogy minél többet olvassak a szabadidőmben, és mondjuk 0-24 sorozatnézés helyett inkább egy izgalmas könyvet vegyek kézbe. Ez valószínűleg pont a blogolás miatt alakult ki, hiszen ha egy fantasztikus olvasmányélményben volt részem, akkor azt mindenképp szeretném nektek egy posztba sűrítve „átadni”, vagyis a kötethez kedvet varázsolni.

7. Mi a legrosszabb dolog abban, ha van egy könyves blogod?
Amikor először olvastam ezt a kérdést, akkor semmi rossz nem jutott eszembe, ami a blogvezetés hozadéka lenne. Talán már túlságosan is elfogult vagyok, hiszen nem a „pálya kezdetén” járok, ami kellemetlenségnek tűnt, az is szépen átalakult egy örömforrássá. Ha olyan munkát szeretnél kiadni kezeid közül, amire büszke vagy, akkor ahhoz nyilván nem elég negyed óra, ez egy elég időigényes dolog, ha komolyan szeretnéd vezetni oldaladat. Emiatt sok élethelyzetben nem tudtam a blogolással foglalkozni (pl. érettségi alatt), szégyelltem volna egy összecsapott munkát megmutatni nektek, pedig az írás azt a tevékenységet jelenti számomra, ami alatt abszolút ki tudok kapcsolódni.
Ez a nyereményjáték mindent biztosít egy tökéletes délutánhoz: egy jó könyvet, elegendő könyvjelzőt, (és ami a hab a tortán) blogos kitűzőt. Ha szeretnétek részt venni a sorsolásban, akkor nincs más dolgotok, mint kitölteni a Rafflecopter„ dobozát”.


Feltételek, információk:
✤ A játék július 24-én kezdődik és július 31-én ér véget.
✤ A nyereményjátékban csak azok vehetnek részt, akik magyarországi címre kérnék a postázást.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal