A kedvenc történelmi, múltban játszódó könyveim | 2018

szeptember 24, 2018

A kedvenc olvasmányaim mindig is azok voltak, amelyek egy letűnt korba kalauzolnak el a történeteiken keresztül. Rengeteget tanulhatunk a történelemről, ha ilyen könyveket veszünk kézbe, ráadásul az a legjobb bennük, hogy egyáltalán nem érezzük őket unalmasnak, mint egy tankönyvben lévő leckét. Sőt, szerintem az izgalmat csak még jobban tudja fokozni az, ha a cselekményt nem a megszokott mindennapok környezetébe helyezzük, hanem a múlt évek, évszázadok, évezredek egyik időszakába.
Egy esős, őszi napon nincs is jobb választás egy ilyen műfajú könyvnél! Ebben a bejegyzésben a kedvenc történelmi regényeimet gyűjtöttem össze, a legkorábban játszódó cselekménytől egészen a jelen környékéig. ↓↓


1. Michelle Moran: Nefertiti - Kr.e. 14. század
Egyiptom iránti hódolatom már kiskoromban elkezdődött, imádtam múmiás kiállításokra járni, ilyen filmeket/sorozatokat nézni, és természetesen abban az országban játszódó könyveket olvasni. A kultúra lenyűgözött, a hitviláguk pedig igazán misztikusnak tűnt a sok jelképükön, hieroglifájukon és természetesen temetkezési rítusokon keresztül. A Nefertiti című regényt még ma is szívesen szoktam olvasgatni, ez az egyik kedvenc könyvem, nemcsak a történelmi műfaj kategóriájában. Az egyik leghíresebb egyiptomi uralkodónő fontosabb évei nagyon színesen és élénken tárulnak elénk, a cselekmény tele van cselszövésekkel, izgalmakkal. Akit egy kicsit is érdekel ez a világ, még annak is „kötelezőként” ajánlanám, de az is biztosan nagyon élvezné, akinek nincs különösebb kötődése Egyiptom felé.

✽✽✽

2. Mary Hooper: Édességek kicsiny boltja - 1600-as évek
Ha igazán minőségi és mozgalmas történelmi regényekkel szeretnétek megismerkedni, akkor nagyon tudom nektek ajánlani az Orlando könyvkiadó kínálatát. Egy igen régi és sajnálatomra bezárt kiadóról beszélünk, tehát könyveiket szinte már lehetetlenségnek számít boltban megvásárolni, de én azt gondolom, megéri felkutatni a könyvtárak, esetleg antikváriumok kínálatát.
Az édességek kicsiny boltja két részes sorozat Londonban játszódik az 1600-as években. Mindkét történet egy-egy fontosabb eseményt dolgoz fel: a pestisjárványt, illetve a nagy londoni tűzvészt. Az akkori körülmények (az előbb említett Nefertitihez hasonlóan) élő képekként jelennek meg elménkben az írónő lenyűgöző és igen tehetséges írói vénájának köszönhetően. Nemcsak egy érdekes cselekményt olvashattam, hanem rengeteget tanulhattam az akkori London problémáiról, az emberek életéről. Mindkét történet valós adatokon alapul, a két könyv legvégén olvashatunk recepteket, érdekességeket, illetve kiegészítő információkat, amelyek hatására csak még jobban bele fogunk szeretni a Mary Hooper által megjelenített világba. Az értéklésemet itt tudjátok elolvasni.

✽✽✽

4. Fábián Janka: Az angyalos ház és más történetek - 1910-es évek
Rengeteg könyvajánlóban felfedezhettétek már a legelsőnek olvasott Fábián Janka könyvemet, ami egyáltalán nem véletlen! Ez egy igazán jó, pörgős és felejthetetlen regény, amelyben keveredik a jelen és múlt világa. A történet Magyarországon játszódik az 1900-as évek elején. Ez a regény szintén egy barátság alakulását veszi górcső alá, amelyet próbára tesznek az akkori cselszövések, hatalmas változások és visszavonhatatlan döntések sorozata. Fábián Janka írónő történeteiben azt szeretem, hogyha elkezded az egyik kötetét, akkor onnantól kezdve nincs megállás, mert mindegyiket sorra szeretnéd keríteni, és újra átélni  egy régi Magyarország különleges atmoszférájú világát, mindennapjait. Ha az újabb kiadást veszitek meg, akkor elolvashattok még a „fő történeten” kívül két novellát is, amelyek keserédes, de ugyanolyan hangulatot árasztanak. Az értékelésemet itt tudjátok elolvasni!
✽✽✽

5. Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót! - 1930-as évek
Biztos vagyok abban, hogy mindenki találkozott ezzel a kötettel, még ha nem is olvastátok, biztosan láttátok már boltokban, könyvtárakban, vagy esetleg a saját polcotokon. Ez egyike a világirodalom kötelező olvasmányainak, és azt kell mondjam, egyáltalán nem a véletlennek köszönhető, hogy kiérdemelte ezt a titulust. Harper Lee hatalmasat alkotott időtlen történetével, bár az amerikai 1930-as éveket jeleníti meg ebben a regényben (rasszizmus áll a középpontban), úgy gondolom, hogy kár lenne a mai világunkra érvényes utalásokat figyelmen kívül hagynunk. A könyv hangulata megidézi a forró, nyári napokat, viszont ettől függetlenül az év bármely időszakában szívesen elolvasnám. Életem egyik legtanulságosabb olvasmánya volt, a kedvenceim között szerepel, sőt, ha ki kéne választanom az eddigi éveimnek legjobb regényeit, biztos helye lenne köztük. Az értékelésemet itt tudjátok elolvasni.

✽✽✽

3. Elizabeth Wein: Fedőneve Verity - Második világháború (1939-45)
Nem sűrün szoktam a második világháborúról olvasni, ugyanis szerintem nagyon ritka az olyan történet, amely több perspektívából, illetve nem a szörnyűségeket kihangsúlyozva (sőt, szinte csak azokat előtérbe helyezve) mesélné el ezt a kitörölhetetlen és felejthetetlen eseményt. A Fedőneve Verity olvasmányt nem a napokban vettem kézbe, így nem emlékezhetek minden mozzanatára, azonban az megmaradt bennem, hogy mennyire szorongtam ezen a könyvön. Két lány barátságát dolgozza fel az írónő, amelynek át kell vészelnie minden akkori megpróbáltatást, hogy megmaradjon ez a köztük lévő erős kötelék. A cselekmény először nem indult be gyorsan, de ahogy haladtam előre, minden kibontakozott a szemem előtt, és úgy kezdtem egyre jobban szurkolni a két lány boldogságáért, jövőjéért. Senkit ne tévesszen meg a Vörös pöttyös besorolás, szerintem ez a történet egyáltalán nem való a kategóriájába, teljesen más típusú regényről beszélhetünk. Az értékelésemet itt tudjátok elolvasni.

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Szia!
    Az Édességek kicsiny boltja az egyik kedvenc könyvem tinédzserkoromból. :)
    A Fedőneve: Verity-t már régóta el akarom olvasni, igazából én vagyok csak az akadálya, hogy még nem olvastam el. De szerintem ez lesz majd a következő világháborús könyv, amit elolvasok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óó, nagyon örülök, hogy neked is kedvenced, sajnos nem lett olyan felkapott a kategóriájában, így nem is sokan ismerik, pedig megvan benne minden, ami egy fantasztikusan jó történelmi könyvhöz kell!
      Ne halogasd sokáig, meg fogsz lepődni, milyen fordulatokat tartogat! (;

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal