Könyvajánló őszi életképekhez párosítva + szezonális zeneajánló | 2019

október 13, 2019


Nem is tudjátok, mekkora örömmel tölt el, hogy ismét őszi bejegyzéseket pötyöghetek nektek! Az az igazság, hogy ez a kedvenc évszakom minden szempontból... Októbertől kezdve szerettem volna tematikus posztokat közzétenni, így első lépésként egy könyvajánlóval indítanék, amelyben ősszel előforduló szituációkhoz párosítok megfelelő hangulatú olvasmányokat (ahogyan tavaly erről már olvashattatok). Viszont, hogy ne ismételjem magam évről évre, most egy kis csavart vittem a bejegyzésbe: a rövid ajánlások végén egy olyan zeneszámot is belinkelek nektek (amely természetesen a szezonális lejátszási listámról van), és nagyszerűen megjeleníti a dallam, dalszöveg az éppen aktuális „életképet”. Úgyhogy fogadjátok szeretettel ezt a posztot, hatalmas örömmel és lelkesedéssel készítettem el nektek! Ha esetleg tudtok olyan regényeket, amelyek abszolút megidézik az ősz hangulatát, és semmiképp nem lenne érdemes kihagynom, akkor kérlek ne tartsátok magatokban ajánlásotokat! ↓↓

1. Egy napsütéses, de hűvös délután, amelyet szívesen eltöltesz a kertedben, vagy egy csodaszép színekben pompázó parkban.
Sosem felejtem el azt a tavalyi pillanatot, amikor egy gyönyörű és viszonylag meleg napon sikerült magam suliból hazajövet kizárnom a házból, így meg kellett várnom, hogy Anya hazaérkezzen, és beengedjen a lakásba... Addig nem történt velem ehhez hasonló, de legnagyobb szerencsémre (áldom érte a könyvmoly énem) volt nálam egy könyv, így ki tudtam ülni a közeli parkba olvasni. Csodálatos volt a napsugarak és szél játékát figyelni az aranyban tündöklő fákon, közben pedig egy izgalmas könyvvel kalandozni. Ezt a rövid szösszenetet arra szerettem volna kifuttatni, hogy ez a bizonyos kötet nem volt más, mint a Coco Chanel és a szerelem illata című könyv. Gondolom most már nem meglepő, hogy miért ezt a regényt választottam pont ehhez az életképhez, de minden személyes élmény nélkül is abszolút megállja a helyét ebben a kategóriában. Bátran ajánlanám azoknak, akik szeretnének megismerkedni a világ egyik legnagyobb divatikon életével, karrierjének befutásával, a gyönyörű ruhaköltemények, végezetül pedig a híres és nevezetes Chanel No 5 parfüm történetével. Az értékelésemet itt tudjátok elolvasni.
Ajánlott zene az életképhez: The Paper Kites - Woodland

✽✽✽

2. A szép idő örömére kedvet kaptál egy valós, vagy a foteled biztonságából véghez vitt kiránduláshoz.
Ha az utazás, kalandozás szóhoz könyvet kell kapcsolnom, kivétel nélkül Tolkien időtálló és már „kultnak” számító művei, a Hobbit és a Gyűrűk Ura trilógia jut eszembe. A filmadaptációk az évek folyamán nagy kedvenceim lettek, egyre jobban tudok azonosulni a történettel, a fontos mondanivalójával. Elhatároztam, hogy idén ősszel mindenképp folytatom a trilógia olvasását, éppen a második kötetnél járok. Így most ezt ajánlanám nektek, ugyanis hihetetlenül meglepett, mennyire különbözik ez a rész az író többi művétől, sok tekintetben... Bejegyzést mindenképp szeretnék róla majd készíteni (szintén egy kis plusz dologgal kiegészítve), de hogy még több kedvet kapjatok Tolkien műveinek olvasásához, lessétek meg a Gyűrűk Ura első részéről készített értékelésemet.
Ajánlott zene az életképhez: Lord Huron - La Belle Fleur Sauvage

✽✽✽

3. Egy börge tea, sütőtökös sütemény és gyertyafény társaságában eltöltött este.
A Tintaszív című kötet és film kicsit olyan szerepet töltenek be az életemben, mint az előbb említett Tolkien-művek. Ezeket sosem tudnám megunni, mindig sikerül jó ponton megérinteniük... Viszont sajnálom, hogy úgy ahogy van, abbamaradt a további kötetek magyarra fordítása, arról nem is beszélve, sokan azt hiszik, ez a könyv már nem az ő korosztályuknak való. Való igaz, gyerekeknek is élvezetes a kötet, ha valaki pedig belelapoz, akkor a rajzokból leszűrve egyből azt hiheti, ez kifejezetten kicsiknek íródott. Pedig higgyétek el, annyira nem így van... A történetből mi, „nagyobbak”, is rengeteg fontos dolgot tanulhatunk!
A kötetet azért ajánlanám egy tökéletes őszi estére, mert garantáltan kiragad a valóság vasmarkából, és elrepít minket a miénkhez egy nagyon hasonló világba, egy kis különbséggel: bizonyos emberek képesek arra, hogy a felolvasással könyvek karaktereit, szereplőit idézzék elő. Semmiképp sem szeretném leírni röviden a cselekményt, csupán annyit említenék meg, hogy ez egy fantasztikus regény a könyvek és írott szó erejéről, kalandból abszolút nincs hiány!
Ajánlott zene az életképhez: Hozier - Like Real People Do

✽✽✽

4. Megérkezett a szeles, esős időjárás: itt az idő, hogy ráhangolódjunk az „igazi” őszre.
Már négy évvel ezelőtt olvastam Neal Shusterman: Unwind - Bontásra ítélve című könyvét, és azóta is szerepel a kívánságlistámon, pedig elhihetitek, hogy azóta sokat kirostáltam a beszerzendő könyvek közül. Nálam ez a kötet tipikusan abba a kategóriába tartozott, amit egyszerűen nem tudtam letenni. Emlékszem, olyan mozgalmas, fordulatos és kiszámíthatatlan volt a cselekmény, hogyha tehettem, csak olvastam és olvastam... Bár a történetet már nem tudnám tökéletesen visszaidézni (ebből is látszik, hogy újraolvasásra szólít), az világos, hogy ez az egyik legjobb disztópia, amivel „könyves pályafutásom” alatt találkoztam. Aki egy kis izgalomra vágyik egy szürke, esős napon, annak tökéletes választás - beszippant és nem ereszt. Az értékelésemet itt tudjátok elolvasni.
Ajánlott zene az életképhez: Brooke Waggoner - Fresh Pair of Eyes

✽✽✽

5. Közeleg a Halloween napja!
Számomra nincs igazi őszi hangulat Halloween nélkül, még akkor sem, ha ezt kis hazánk nem szokta ünnepelni. Természetesen én sem járom az utcákat október 31-én jelmezbe öltözve, de nagyon szeretek töklámpást faragni, halloween-es égősort feltenni, és a már hagyománynak számító filmmaratonokat megtartani. Viszont, hogyha ezeket még lehet tetézni, akkor megkoronázom ezt az időszakot egy jó kis olvasmánnyal, ami szintén az ameriakaiak egyik kedvenc napját idézi.
Nálam ilyenkor kötelező olvasmánynak számít Neil Gaiman: Coraline című kötete, de hogy ne legyen unalmas ez a könyvajánló (vagyis ne minden évben ugyanazt szajkózzam), most egy másik olvasmányt szeretnék figyelmetekbe ajánlani. Ez pedig Kleinheincz Csilla írónőtől az Ólomerdő. Pár éve, amikor sorra kerítettem, akkor igen vegyes érzések kavarogtak bennem, ugyanis nem talált meg jókor ez a történet. Visszagondolva nem voltam olyan hangulatban, amikor élvezni tudtam volna a kötetet, pedig így egy hosszabb távlatból nézve, volt benne bőven lehetőség és potenciál. Abszolút nem egy átlagos fantasy sztoriról van szó, a kötet hangulata is illik egy borongós, esős naphoz. Nem ígérem, hogy boldogan ér véget, de azt nem mondanám biztosra, hogy a keserédes befejezésé lesz a végső szó (ugyanis a második rész még egyelőre az elolvasandó könyvek listáján várakozik). Az értékelésemet itt tudjátok elolvasni.
Ajánlott zene: The Shacks - Follow Me

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. A Gyűrűk Ura nagyon jó, én nyáron daráltam le, imádtam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg fantasztikus... Én is nagyon örülök, hogy rátaláltam, az biztos, hogy jó sok minden van, amit Tolkien világáról még tanulni lehet. (:

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal