Könyves kalandjaim Kanadában #1 | Váratlan utazás sorozat helyszínei, titkos antikvárium, L.M.Montgomery-házak

augusztus 10, 2017

Már régóta szerepelt a bakancslistámon egy olyan pont, hogy elutazzak a Prince Edward-ra, Kanada legkisebb szigetére, és felfedezzem a kedvenc írónőm, L.M.Montgomery regényeinek a helyszíneit. Ez a vágyam idén teljesült, még mindig nem tudom elhinni, hogy velem történt meg ez a csoda... A szüleimtől kaptam ajándékba ezt az utazást szülinapomra, úgyhogy tavasz óta nagy tervezgetés zajlott nálunk. Két hétig voltunk kint Kanadában, nemcsak a szigetet néztük meg, hanem más gyönyörű helyeket, városokat is, sok szép emléket gyűjtöttünk. Viszont aminek nagyon örülök, az az, hogy egy-két „könyves kaland” is közrejátszott, ezeket szeretném ebben a bejegyzéseben megosztani veletek. Két részből fog állni ez a poszt-sorozat, ez az első „felvonás” képes élménybeszámoló lesz, a második rész pedig egy kis videót is tartalmaz majd! ↓↓

Kattints a képre a nagyobb méretért!
1. Avonlea village a Prince Edward szigeten (Cavendish)
A Váratlan utazás filmsorozat sokak kedvence, bár nem a mai években készült, még mindig lehet látni a tévécsatornákon. Azt azért le kell szögezni, hogy nem L. M. Montgomery írta a történetet, ennek ellenére az Ő nevét tüntetik fel, mint szerző. A forgatókönyvírók Montgomery könyveit ollózták össze egy külön történetté (főleg a Mesélő lány sorozatot, illetve az Avonlea krónikáit vették alapul). A történet a szigeten játszódik, úgyhogy a nagy Anne Shirley-, vagy esetleg Emily-rajongók sok ismerős helyszínnel találkozhatnak.
Szóval Avonlea az írónő könyveiben fellelhető kis város, sokat olvashatunk róla. A Váratlan utazás is ott játszódik, bár a falu, ahol forgatták a sorozatot, nem a szigeten, hanem Ontarioban található meg. Viszont felépítettek egy hasonló települést, ami hangulatban teljesen azonos a filmbéli falu környezetével. Ezt is megnéztük, bár kicsit csalódás volt számomra, hogy az összes házban valamilyen étterem, vagy édességbolt volt. Mindenesetre ha Cavendish-ben jártok, érdemes elmenni oda. (És próbáljátok ki mindenképp a juharszirupos fagyit!)

A felső képen egy részlet van kivágva a sorozatból, az alsón pedig a hotel jelenlegi formája látható
2. Fehér Homok Szálló, a Váratlan utazás kultikussá vált helyszíne (Dalvay by the Sea)
Számtalan sorozatrészben találkozhattunk a Fehér Homok Szállóval, szerintem ez az egyik ismertetőjegye a Váratlan utazásnak. Egyébként ez a hotel még ma is fogad vendégeket, ráadásul gyönyörű környezetben található meg, a Prince Edward Island Nemzeti Parkban. Az előtérbe bemehettünk, gyönyörűen van berendezve, nemcsak a külső része varázsolja el az embert!
Középen ki van vágva egy jelenet a sorozatból, a két szélső kép pedig saját fotózás
3. Gus Pike világítótornya (Seacow Head Lighthouse)
Megint visszatérnék az előbb említett filmsorozathoz, ebben a pontban pedig az egyik szereplő, Gus Pike világítótornyát mutatnám be. Alapvetően azt a konkrét világítótornyot, amelyet a sorozatban látunk, nem találhatjuk meg a valóságban, ugyanis a filmes szakemberek szintén összevágták a jeleneteket két toronyból. De ez egyiket megnéztük, bevallom, nekem ez volt az egyik legszebb élményem. Esete felé mentünk oda, úgyhogy a nap pont akkor kezdett lenyugodni, így gyönyörű fények világították meg a környezetet.

4. L.M.Montgomery szülőháza, és neki szentelt múzeumok
Nemcsak a szigeten született az írónő, de egy ideig ott is élt, szóval nagyon sok múzeum és emlékház van a tiszteletére berendezve. Általában azokat az épületeket alakították át, amelyekben egy-két évig lakott a rokonaival. Elsőnek a szülőházat néztük meg, és talán ez tetszett a legjobban a kiállítások közül. A múzeumpedagógusok kedvesek és közvetlenek voltak, ráadásul nemcsak utunkra engedtek minket, hogy nézzünk szét kedvünk szerint a házban, hanem még érdekességeket is meséltek a kiállított tárgyakról, és Montgomery életéről. Az egyik ott dolgozó hölggyel még beszélgettünk egy kicsit, sikerült megtalálnom benne is a „rokonlelket”, hiszen őszinte szeretet fűzi Őt az írónő könyveihez. Még meg is említette, hogy én biztosan egy nagy rajongója lehetek a Montgomery-könyveknek, mivel látszik az arcomon a nagy lelkesedés és izgatottság a kiállítás iránt. Sőt, később egy teljesen másik helyen sikerült újra összefutnunk, de ezt a következő élménybeszámolós bejegyzésemben fogom megemlíteni.
A szülőházon kívül még három másik múzeumban jártunk, mindhárom bemutatta Montgomery életét, de a legtöbb érdekességet egyértelműen az első helyen tudtuk meg.

5. Egy csodálatos antikvárium elrejtve a kíváncsi szemek elől (John W. Doull Bookseller Store)
Még Pinteresten jött szembe velem egy olyan cikk, amely gyönyörű könyvesboltokat, antikváriumokat mutat be a világ minden tájáról. Köztük volt ez a bolt is, amely nagyon különleges a könyvekből épített ablakairól. Mikor megtudtam, hogy Új-Skóciában van, nagyon boldog lettem, ugyanis pont az antikvárium közelében tölthettünk el pár napot, így nem is volt kérdés, hogy felkeressük-e, vagy sem.
Viszont a célba érkezésünknél kicsit elbizonytalanodtam, az az igazság, hogy be se szerettem volna menni, ugyanis elég furcsa környéken volt, ráadásul kívülről egyáltalán nem tűnt olyan csodálatosnak... Végül meggyőztek a szüleim, hogy ha már itt vagyunk, akkor nézzük is meg, úgyhogy győzött a kíváncsiság. Belépve egyből elpárolgott a félelmünk, ugyanis tényleg szépen volt berendezve a bolt, ráadásul rengeteg érdekes könyv volt felhalmozva, ilyen nagy antikváriumot még nem is láttam. Persze nem üres kézzel tértünk haza, ugyanis megvettük a Nancy Drew sorozat legelső részét egy 1950-es évekbeli kiadásban.
Hamarosan jelentkezem a következő résszel, és ahogy már az előbb is említettem, végre  egy új videóval is bővülni fog a blog.