Vegyük elő a kedvenc teásbögrénket és különleges teáinkat! | Kihívás

október 27, 2018

Pár nappal ezelőtt éppen azon gondolkodtam, hogy milyen könyves kérdéssort lenne érdemes kitöltenem, amikor egy email érkezett az elektronikus postaládámba. A levélben egy felkérés volt egy kihívás kitöltésére, legnagyobb örömömre a teák köré csoportosítva. Hálásan köszönöm a jelölést Hennának (Papírfecnik Hennától blog írójának), ráadásul nem először fordult elő, hogy kitalálta, milyen bejegyzéstípus írásához lenne kedvem! Az Ő válaszait ezen a linken olvashatjátok el, most pedig következzenek a kérdések! ↓↓

Instant tea - A legrövidebb könyv, amit mostanában olvastál
Jelenleg épp egy Agatha Christie történetet is olvasok, amely két okból is szokatlan tőlem: egyrészt nem szoktam sűrűn a krimi királynőjétől sok kötetet kézbe venni, másrészt Az ellopott gyilkosság című könyv igazán illik az őszi, főleg októberi időszakhoz, hiszen a gyilkosság nem máskor történik, mint Halloween estéjén. Szóval úgy érzem, sikerült a legmegfelelőbb olvasmányt kiválasztanom erre az időszakra, a cselekmény is nagyon izgalmas, már a felénél tartok, de sejtésem sincs, ki lehet a gyilkos. Az oldalszám (a többi AC-hez hasonlóan) nem túl nagy, csupán 216 oldalról beszélhetünk.

Zöld tea - Egy könyv zöld borítóval
A napokban eszembe jutott, hogy milyen régen vettem kézbe Sarah Addison Allen-regényt, pedig az írónő és történetei a kedvenceim közé tartoznak. A könyvei hangulatát leginkább a másik kedvencemhez, L. M. Montgomery köteteihez tudnám hasonlítani, közös bennük, hogy képesek a hétköznapokból teljesen kiszakítani, és a történetek pedig biztonságérzetet, meghittséget, „otthoni” érzést árasztanak. A választásom A barackfa titka könyvre esett, szerintem ez S. A. Allen egyik legjobb alkotása. Már kétszer is sorra kerítettem, de úgy érzem, hamarosan elérkezik a harmadik alkalom is... Az értékelésemet itt érhetitek el.

Forró citromos tea mézzel - Egy könyv, ami átmelegíti a lelked
Na, most úgy érzem, sikerült teljesen akaratlanul megválaszolnom egyszerre két kérdést is... De sebaj, az az igazság, hogy imádok lélekmelengető történeteket olvasni, hiszen bármilyen nehéz helyzetben támaszaim és vigasztalóim. Úgyhogy ilyenekből nálam sosincs hiány! Tavasszal olvastam Ruth Hogan: Elveszett tárgyak őrzője című regényét, amely nem került be a kedvenceim közé, de abszolút vitathatatlan, hogy az a „lélekmelengetős”, kuckózós hangulata megvolt. Tipikusan egy „limonádé könyv”, amelyet hosszú és fárasztó nap után érdemes kézbe venni. A cselekmény alapötlete is igen egyedi, bár a kivitelezés átfordult a kiszámíthatóan romantikus irányba, garantáltan kikapcsol pár órára. Az értékelésemet itt érhetitek el.

„Tengersok ember ízlelgeti a Földön a tea jó ízét, zamatát, de aki nem ismeri még a tea igazi ízét, gyönyörét, amely nem más, mint: ember és világ fenséges összhangja, eggyé válása, azon az anyag úr marad - ...

Ötórai tea - Egy könyv, amit angolul, vagy más idegen nyelven olvastál
Az egyik nyári szünetre feladott házi az volt, hogy sorra kellett kerítenünk egy olvasmányt angol nyelven. Júliusban Finnországban jártam, még ott szereztem meg Tove Jansson (a Muminok megalkotója) téli novelláinak, írásainak a gyűjteményét, a Winter Book-ot. Tökéletes választásnak bizonyult, pont olyan szintű volt a nehézsége, amely kihívásokat tartogatott, ugyanakkor megértettem belőle egy csomó mindent, így nem éreztem kudarcnak. Egy-két novella picit elvont, illetve lassú volt számomra, néha azt gondoltam, csak azért válogatták be őket, hogy a nyomtatás útjára tudják indítani a gyűjteményt... Mindenesetre sikerült egy csomó új szót megtanulnom, úgyhogy már emiatt is érdemes volt kézbe vennem.

Gyógytea - Egy könyv, amit kényszerből olvastál
Nem sűrűn szoktam kényszerből olvasni, maximum akkor, ha éppen egy unalmas regény van soron, de mivel nem szeretek könyveket félbe hagyni, ezért a sok újdonságnak ott kell várakozniuk a könyvespolcomon... Álszent lennék, ha azt mondanám, hogy mindegyik kötelező olvasmányt imádtam (párral igen nagy küzdelmet vívtunk), de mindig kíváncsian és nyitottan állok hozzájuk, hiszen van, amikor egyszerűen telitalálatok.
A legutóbbi ilyen csalódásom nem kötelező volt, ilyen sokat azt hiszem nem nagyon szenvedtem még könyvön, dührohamok szint fejezetenként jelentkeztek nálam... Ez pedig nem volt más, mint a Panda ölelése Péterfy-Gergely és Péterfy-Novák Éva írópártól. Szeretek útinaplókat olvasni, de főleg olyanokat, amelyek tiszteletbe tartják legfőképpen az idegen, de a saját (!) kultúrájukat, hazájukat is. Az utóbbival voltak problémáim, pedig engem aztán nem nagyon zavar, ha valakinek más a véleménye, mint nekem. De úgy gondolom, hogy mindennek megvan a maga helye és ideje, ami ebben az esetben azt jelenti, hogyha Kínáról szeretnék olvasni, akkor kicsit becsapva érzem magam, ha Magyarországról leírt mocskolódások tömegét kapom meg...

... Az mintha teázás közben nem maga telne meg forró itallal, de a tea nyelné el az embert, magát.”
Ivaki Tosiko: Ikebana

Fekete tea - Egy olyan akciódús könyv, amin nem tudtál elaludni
Sharon Guskin: A felejtés ideje című regény abszolút besorolható ebbe a kategóriába. Nemcsak a különleges témaválasztása, (reinkarnáció), hanem a fantasztikus írói stílusa miatt is. Szerettem a történet fordulatosságát, kiszámíthatatlanságát, gyönyörű gondolatokat olvashattam az emberi életről és újjászületésről. Akik ódzkodnak a témától, azok se legyenek bátortalanok, mert A felejtés ideje alázatosan közelíti meg ezt az igen megosztó kérdést, arról nem is beszélve, hogy semmilyen tézist nem szeretne az olvasóira erőltetni. Biztos helye van az év legjobb olvasmányai közt, az értékelésemet itt érhetitek el.

Kalinka szamovár - Egy könyv, amit csak az alkohol tett volna elviselhetőbbé
Ritka az ilyen, de az egyik kedvenc filmadaptációm alapjául szolgáló könyvet egyszerűen ki nem állhattam, hihetetlen sokat szenvedtem, de természetesen (ahogy az előbb is említettem ezt a szokásomat), nem hagytam félbe az olvasását. Ez pedig nem más, mint a World War Z - Zombiháború című könyv Max Brooks-tól. A nevével ellentétben nem sok izgalmas részt lehet benne találni, a vontatottságáról pedig ne is beszéljünk... Szóval a filmfeldolgozás nagyszerűre sikeredett, rengetegszer láttam, de a regény nagy csalódás volt minden szempontból. Az értékelésemet és a filmadaptációról készült kritikámat itt érhetitek el.

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Szia!
    Nagyon sajnálom, hogy csak most sikerült sort keríteni arra, hogy elolvassam a válaszaidat, de hatalmas öröm volt számomra, hogy ennyire jó pillanatodat sikerült megtalálnom ehhez a kihíváshoz. Tudtam én, hogy "hallok" valami suttogást a fülembe azzal, hogy "Nekem küld el!". :D
    A válaszaidban pedig nem csalódtam, máris több általad így ajánlott könyv felkerült a listámra! ;)
    (Finnországért pedig nem tudlak eléggé irigyelni! :D)

    Henna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ne aggódj, az én heteim is nagyon sűrűek mostanában, örülök, ha már jut időm egy kis írásra. (:
      Máskor is szívesen fogadnék ilyen jelöléseket, szeretek kihívásokat kitölteni, annyi mindent meg lehet tudni ezeken keresztül egymásról. Úgyhogy köszönöm szépen még egyszer, hogy hallgattál arra a belső hangra. :D
      Jó olvasást előre is, örülök, hogy sikerült pár tippet adnom! Én is szívesen gondolok vissza az utazásra, legszívesebben most rögtön összepakolnék, és újra odarepülnék, nagyon szép élményként maradt meg bennem...

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal