Viszlát 2018 - Hello 2019 | Évértékelés

december 31, 2018

Igen vegyesek az érzelmeim ezzel az évvel kapcsolatban. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy jó időszakot tudhatok magam mögött, de nem szeretném az elmúlt 365 napot a „borzalmas kategóriába” beskatulyázni. Inkább úgy mondanám, hogy sajnos több negatív, mint pozitív emlékkel tudom összekapcsolni a 2018-at, de tisztában vagyok azzal, hogy a fantasztikus élmények nem jöhettek volna létre a rosszak nélkül, és nem lennék most azok hatására más, egy erősebb ember. Ebben a bejegyzésben nem a magánéletemre szeretnék reflektálni, csupán a blogom történéseire az idei év szempontjából. Viszont muszáj lesz kiírnom magamból egy-két dolgot, ezeket pedig egy jövőre vonatkozó bakancslistás-terves poszt keretén belül szeretném megtenni, amely január elején lesz olvasható az oldalon. ↓↓

→ Januárban megjelent a blog második videóinterjúja, amelyben Csíkszentmihályi Mihály világhírű pszichológussal (a FLOW elmélet atyjával) beszélgettem angolul, főleg a könyvek és olvasás témáját jártuk körül. A beszélgetés elérhető magyar felirattal is a YouTube oldalamon.
→ Bár a februárban tartandó Valentin-nap abszolút nem a kedvenc ünnepem, mindig rengeteg ötletem van, hogyan lehet ezt az eseményt a könyvmolyok számára feldolgozni. Idén két különleges bejegyzés is született ez alkalomból: 5+1 dolog, amit tudnod kell, ha egy könyvmollyal randizol, illetve a Kedvenc íróink és szerelmeik rovat második része is megjelent.
→ Márciusban egy nagyon érdekes kérdéssorra hívtak ki, amelyben engem ismerhettetek meg egy kicsit jobban. Elterveztem, hogy a jövőben több ilyesfajta bejegyzésre kerítek sort, fontosnak tartom, hogy ne csak a könyvértékeléseimen keresztül kapjatok képet a Varázstinta blog mögött álló emberről.
→ Április hónap mindig a Könyvfesztivál körül forog, ez természetesen idén sem történt másképp. Viszont a mostani alkalom különleges volt, hiszen életemben másodszor találkozhattam külföldi íróval. Az élményeimről rengeteg fotót és beszámolót is készítettem, ezeket itt érhetitek el. Megkaptam legelső könyves ajándékdobozomat a Twister Media kiadótól, erről is készítettem egy blogposztot. Még áprilisban részt vettem egy országos német prezentációs versenyen az evangélikus gimnáziumok között, a kategóriámban második lettem, ráadásul nekem ítélték az Osztrák Intézet különdíját, egy ingyenes nyelvtanfolyamot. Azért is volt számomra különleges ez a prezentáció, mert nem másról beszéltem, mint a blogomról.
A nyár igazán mozgalmasan telt, magunk mögött tudhatjuk az oldal harmadik születésnapját, amelyet három könyves nyereményjátékkal, illetve egy hatalmas bejelentéssel ünnepeltük meg (létrejött egy közös, anya-lánya blog, a Kerek Perec). Elutaztunk Finnországba, a könyves kalandjaimnak egy külön bejegyzést szenteltem (természetesen fotókkal kiegészítve).
→ Sajnos ősszel igen kevés bejegyzés született, de ettől függetlenül megjelent egy-két különlegesebb, eddig tőlem nem látott bejegyzéstípus. Most először gyűjtöttem össze a kedvenc film-, és sorozatadaptációimat, szerintem lesz folytatása a jövőben, ugyanis a lista csak bővül, és bővül... Book tag-eket mindig ritkán töltök ki, ezen most másképp történt: egy igazán őszhöz illő kérdéssort választottam, a Vegyük elő a kedvenc teásbögrénket és különleges teáinkat! című kihívást. Novemberben részt vettem a Kutató Diákok Konferenciáján szintén egy prezentációval, melynek a címe A blogolás, mint a Gutenberg-galaxis megmentője? volt. Beszéltem magáról a blogolásról, és természetesen a Varázstintát is bemutattam. Az előadásomat ezüst minősítésben részesítették, ráadásul az egyik vidéki gimnázium meghívott magukhoz, hogy ott is adjam elő prezentációmat.
→ Decemberben sajnos nem voltam túl aktív (főleg a nyelvvizsga, utazás, suli miatt), viszont az év utolsó napjaiban egy nyereményjátékot szerveztem, amelynek eredményhirdetése január 1-én lesz.
✽✽✽

Olvasás terén sajnos alulmaradtam magamhoz képest, nem sikerült teljesítenem az eddig megszokott évi 70 könyvet, csupán 52 könyv áll az idei olvasmánylistámon. Viszont abszolút nem neheztelek emiatt magamra, nem voltam olyan lelkiállapotban, hogy akár még a pihenésig is eljussak, arról nem is beszélve, hogy gőzerővel haladunk az érettségi felé... Természetesen a legjobb regényeket összegzem egy bejegyzésben, ahogyan már megszokhattátok tőlem. Nem tudom, hogy jövőre milyen számra számítsak, én mindenesetre megteszek minden tőlem telhetőt. Továbbra is aktív kapcsolatom van könyvkiadókkal, nagyon hálás vagyok nekik a recenziós példányokért, lehetőségekért!
Mennyi könyvet sikerült a 2018-as évben beszereznem? Nem kevesebb, mint 47 regénnyel gazdagodott a gyűjteményem, ezekből pedig 23 könyvet olvastam el. Továbbra is igyekezni fogok, hogy csak olyan könyveket vásároljak meg, amelyeket többször is el fogok olvasni, illetve a várólistámon várakozó köteteket is lassan, de biztosan sorra fogom keríteni...
Idén 58 bejegyzést írtam, remélem, hogy a jövőben sikerül lepipálnom ezt a számot. Egyébként rengeteg ötletem van az évkezdésre nézve, már alig várom, hogy dolgozhassak az új rovatokon, friss posztokon, és természetesen az elmaradhatatlan fotókon. Ezek az írásaim voltak a legolvasottabbak 2018-ban (a címekre kattintva el is olvashatjátok ezeket):


✽✽✽

Hálás vagyok minden olvasómnak, aki idén is nyomon követte a blog történéseit! Köszönöm szépen a blogos társaimnak, barátaimnak, hogy megjelöltek díjra, kihívásokra, illetve bevontak mindenféle közös projektbe! Nagyon szépen köszönöm a könyvkiadóknak a recenziós példányokat, fantasztikus olvasmányokkal gazdagíthattam a gyűjteményemet! Remélem, hogy a jövőben, 2019-ben is velem tartotok!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal